Η ιστορία της νύχτας*

Ο ερωτευμένος

.

Φεγγάρια, όργανα, σεντέφια, ρόδα, λάμπες

καθώς επίσης και του Ντίρερ η γραμμή

οι εννιά αριθμοί, το μεταβλητό μηδέν,

όλα αυτά, πρέπει να προσποιηθώ ότι υπάρχουν.

Πρέπει να προσποιηθώ πως κάποτε υπήρξαν

η Ρώμη κι η Περσέπολη κι ότι μια σκόνη

φτενή καταμέτρησε των επάλξεων τη μοίρα

που έσβησαν οι αδήριτοι αιώνες.

Πρέπει να επινοήσω την πυρά και τα όπλα

του έπους και τα απύθμενα πέλαγα

που ροκανίζουν τα θεμέλια της οικουμένης.

Πρέπει να υποκριθώ ότι υπάρχουν κι άλλοι. Ψέματα.

Μονάχα εσύ υπάρχεις. Η δυστυχία μου, εσύ

κι η ευτυχία μου, απλή και ανεξάντλητη»

.

*Απο το βιβλίο «Η ιστορία της νύχτας και άλλα ποιήματα» του Χόρχε Λουίς Μπόρχες, που όπως θα καταλάβατε κι απ’ το προηγούμενο post είναι απ’ τους αγαπημένους μου ποιητές.


~ από aikaterinitempeli στο Αύγουστος 12, 2008.

12 Σχόλια to “Η ιστορία της νύχτας*”

  1. Πρέπει να υποκριθώ ότι υπάρχουν κι άλλοι. Ψέματα.

    Μονάχα εσύ υπάρχεις. Η δυστυχία μου, εσύ

    κι η ευτυχία μου, απλή και ανεξάντλητη”
    έτσι πάντα απλά και όμορφα κατερίνα με ηρεμείς πάντα όταν σε διαβάζω αργά,,,,

  2. Κανενός αλλουνού δε μοιάζεις εσύ από τότε πού εγώ σ΄ αγάπησα.
    Άσε να σε ξαπλώσω σ’ ένα στρώμα από μάηδες κίτρινους κι αγαπανθούς.
    Ποιός είν’ εκείνος εκεί που γράφει τ΄ όνομά σου με ψηφία καπνού στ’ αστέρια του Νότου;
    Εγώ είμ εκείνος εκεί που γράφει τ’ όνομα σου με ψηφία καπνού στ΄ αστέρια του Νότου!
    Άσε με, άσε με να σε αναπολήσω όπως ήσουν προτού ν’ ανασπασθείς και έβγεις στην ύπαρξη.

    Απόσπασμα απο το ποίημα του Πάμπλο Νερούδα «όλο παίζεις εσύ..»

    ΝικΝικ

  3. Αικατερινι μου γεια σου και δροσια μπολικη απο ρεθυμνο.Δεν γραφεις συχνα ??Γιατι ξερεις που λειπεις??Η μικρη μου αληθεια ειναι οτι ενω διαβαζω λογοτεχνια δεν παρακολουθω ποιηση ,και αυτο γιατι δεν μπορω να καταλαβω τι θελει να πει ο ποητηςμκαι ετσι αποφασισα να μην διαβαζω γιατι εχω αρκετους προβληματισμους στη ζωη μου να μην προσθεσω κι’αλλους.Φιλια ελευθερια.

  4. Μακάρι Άλκι, να περνάει όμορφα η νύχτα σου έστω κι έτσι. Καλησπέρα.

  5. «Τι χρειάζονται τα ποιήματα, παρά για τη δροσιά;
    Τι χρειάζονται τα ποιήματα, παρά για τη νύχτα εκείνη
    που μας κεντρίζει με πικρό εγχειρίδιο…»

    Με Νερούδα σε καλωσορίζω κι εγώ ΝικΝικ. Τι υπέροχο ποίημα είναι αυτό που άφησες; Ήξερα απ’ όσα γράφεις για σένα ότι έχεις χιούμορ, αλλά τώρα διαπιστώνω ότι έχεις κι άλλες ενδιαφέρουσες πλευρές. Ελπίζω να τα ξαναπούμε.

  6. Ελευθερία μου ο Νίκος Εγγονόπουλος έλεγε το εξής:

    «Η τέχνη και η ποίηση δε μας βοηθούν να ζήσουμε:
    η τέχνη και η ποίηση μας βοηθούνε να πεθάνουμε».

    Οπότε, σίγουρα, η ποίηση δεν είναι για όλους. Αφού έτσι αισθάνεσαι, καλά κάνεις. Το σημαντικό είναι να περνάς όμορφα με όποιο τρόπο επιλέγεις εσύ. Και πιστεύω πως ξέρεις αυτό να το κάνεις καλά. «Λείπω» κι «επιστρέφω» εδώ, γι’ αυτό χάνομαι τις τελευταίες μέρες. Αλλά όσο μπορώ σας παρακολουθώ. Φιλιά πολλά!

  7. Υπέροχο ποίημα. Τελικά η μόνη πραγματικότητα είναι ο έρωτας.

  8. χΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΜΕΡΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΜΟΥ,ΟΤΑΝ ΛΕΙΠΕΙς ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙΣ ΝΑ ΠΕΡΝΑΣ ΚΑΛΑ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΑΚΑΛΑ ΣΟΥ ΛΟΓΙΑ,ΜΟΥ ΕΔΩΣΕΣ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.φΙΛΑΚΙΑ ΑΠΟ ΡΕΘΥΜΝΟ

  9. Ακριβώς Στεριανή ζάλη. Η μόνη. Καλησπέρα σου.

  10. Κι απο μένα χρόνια πολλά Ελευθερία μου. Προσπαθώ να τον διαχειρίζομαι τον χρόνο μου σωστά, όπως τουλάχιστον εγώ αντιλαμβάνομαι το «σωστά». Κι η παρέα που έχει δημιουργηθεί εδώ σ’ αυτό το blog μου είναι πολύ ευχάριστη, γι’ αυτό επιστρέφω… Όσο για σένα, τι καλά λόγια είπα; Απλώς την αλήθεια ανέφερα. Κι απο μένα φιλιά.

  11. KATETRINA KALHSPERA ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΟΠΟΤΕ ΑΔΕΙΑΣΕΙΣ ΡΙΞΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΟ SYNC ΣΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΣΟΥ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  12. Έντάξει Άλκι. Τα είδα και σου απάντησα. Δεν μπαίνω βλέπεις συχνά στο sync. Καλησπέρα και χρόνια σου πολλά.

Σχολιάστε

 
