Θέλω να κουραστείς μαζί μου

.

424px-Man_and_Woman_by_Fernand_Leger

Man and Woman (Fernand Léger, 1921)

.

Κάποια κούραση

.

 

Δεν μου αρέσει να κουράζομαι μόνο εγώ

Θέλω μαζί μου και συ να κουράζεσαι

Είναι να μη νοιώθει κανείς κουρασμένος

Με κείνη τη στάχτη που πέφτει

το φθινόπωρο στις πολιτείες

με κάτι που δεν θέλει ν΄ ανάβει

και που λίγο – λίγο μαζεύεται πάνω στα ρούχα μας

και σιγά – σιγά πέφτει μέσα στις καρδιές

και τις ξεθωριάζει.

Νοιώθω κούραση απ΄ τις κακές θάλασσες

Κι απ’ τη μυστήρια γη.

Είμαι κουρασμένος με τις κότες:

Ποτέ δεν μπορέσαμε να μάθουμε

Τι σκέφτονται,

Και μας κοιτάζουν μ’ αδιάφορα μάτια

Χωρίς καν να νοιάζονται για τους ανθρώπους.

Για μια φορά σε καλώ

Να κουραστούμε απ΄ τα τόσα αντικείμενα

Απ’ τα σκάρτα φαγητά

Και την καλή ανατροφή.

Ας κουραστούμε με το να μη πηγαίνουμε στη Γαλλία,

Κι ας κουραστούμε δυο μέρες τη βδομάδα

Που έχουν πάντα το ίδιο όνομα

Και που μας ακουμπάνε σαν πιάτα στο τραπέζι

Χωρίς λόγο

Και μας ξεσηκώνουν άδοξα.

Τελικά ας πούμε την αλήθεια,

πως ποτέ δε συμφωνήσαμε

με κείνες τις νύχτες, που

μπορείς να τις συγκρίνεις

με καμήλες ή με μύγες.

Έτυχε να δω πολλά μνημεία

Που έστησαν για τους μεγάλους

Τους γαϊδάρους της ενεργητικότητας.

Στο ίδιο σημείο βρίσκονται, ακίνητοι

Με τα σπαθιά τους στα χέρια τους

Πάνω στα θλιβερά τους άλογα.

Κουράστηκα πια μ’ αυτά τα αγάλματα

Δεν την αντέχω τόση πέτρα.

Αν συνεχίσουμε να γεμίζουμε τον κόσμο

Με ακίνητους

Πως θα ζήσουνε οι ζωντανοί;

Κουράστηκα με τις αναμνήσεις.

Θέλω, όταν γεννιέται ο άνθρωπος

Να μυρίζει τα λουλούδια και το φρέσκο χώμα,

Την άψογη φωτιά

Κι όχι αυτό που όλοι ανάσαιναν.

Αφήστε ήσυχους αυτούς που γεννιούνται!

Μεριάστε να μεγαλώσουν.

Μην τα ‘χετε σκεφτεί όλα γι’ αυτούς.

Μην τους διαβάζετε το ίδιο βιβλίο.

Αφήστε τους ν’ ανακαλύψουν την αυγή

Και να δώσουν όνομα στα φιλιά τους.

Θέλω να κουραστείς μαζί μου

Για κάθε τι ωραίο

Για καθετί που μας γερνάει

Για καθετί που το’ χουν έτοιμο

Για να κουράσουν τους άλλους.

Ας κουραστούμε μ’ αυτό που σκοτώνει

Και μ΄ αυτό που δεν θέλει να πεθάνει.

..

 

Πάμπλο Νερούδα

.

.

.

.

.

~ από aikaterinitempeli στο Σεπτεμβρίου 18, 2008.

16 Σχόλια to “Θέλω να κουραστείς μαζί μου”

  1. Χωρίς σχόλιο…

    ΝικΝικ.

  2. «Αφήστε τους να ανακάλύψουν την αυγή»…

    να κουραστούν λίγο!

    Πολύ όμορφη επιλογή Κατερίνα μου!
    Σε φιλώ πολύ!

  3. Πόσο επίκαιρο είναι αυτό το ποίημα! «Αφήστε ήσυχους αυτούς που γεννιούνται» Ας τους αφήσουμε γιατί η ζωή θα συνεχίσει να κάνει κύκλους και δεν θα συνεχιστεί ποτέ. Καλό απόγευμα.

  4. «Θέλω να κουραστείς μαζί μου»
    Τι τρυφερό!

    Θέλω να μοιραστώ, ακόμα και την κούραση…

    Καλό Σαββατοκύριακο, πολλά φιλιά 🙂

  5. Αικατερινη μου καταπληκτικο !!!τι ωραιο να μπορεις να μοιραστεις την κουραση . Φιλακια ελευθερια

  6. Πάμπλο Νερούδα υπέροχος Κατερίνα πάντα καλές επιλογές καλησπέρα

  7. Ναι.. Δίκιο έχεις. Τι να πεις όταν διαβάζεις κάτι τέτοιο; Καλησπέρα ΝικΝικ.

  8. Θαλασσινή μου, με εκφράζει πολύ (γι’ αυτό το επέλεξα άλλωστε). Βαρέθηκα τα έτοιμα, γενικώς… Σ’ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Τα φιλιά μου έχεις!

  9. Στεριανή ζάλη, ταιριάζουν πολλοί απ’ τους στίχους του, με τα τελευταία σου θέματα, δεν είναι έτσι; Κι απο μένα καλησπέρα.

  10. Νατασσάκι, αυτό το μοίρασμα είναι που κάνει τη διαφορά στις σχέσεις των ανθρώπων. Τα φιλιά μου έχεις. Χάρηκα που πέρασες κι εσύ.

  11. Ελευθερία μου, τι καλά που σου άρεσε! Είδες; Μερικά ποιήματα κάπου βοηθάνε, ε; Θα τα πούμε εμείς…

  12. Alki καλησπέρα κι ευχαριστώ. Πάντα ευγενικός.

  13. Υπεροχος ο Νερούδα..
    Τη καληνύχτα μου Κατερίνα..Φιλιά..

  14. Tι να πει κανεις οταν ακολουθει ενα τετοιο ονομα…
    Καλημερα Κατερίνα

  15. Roadartist πάντα μου άρεσε, αλλά τελευταία όλο και περισσότερο. Καλημέρα. Τα φιλιά μου έχεις!

  16. Μαρία είναι κι αυτό το κάτι που κλειδώνει μέσα μας, όταν διαβάζουμε κάτι πολύ όμορφο και αισθανόμαστε οτι τα λόγια είναι περιττά.Σε φιλώ!

Σχολιάστε

 
