Toledo: Άγια Νοσταλγία…

..

..

toledo

..

..

Επειδή κάποια ταξίδια δεν τα ξεχνάς ποτέ κι επειδή τελευταία έχω μια Άγια Νοσταλγία γι’ αυτήν την πόλη, θέλησα σήμερα να σας ξεναγήσω εκεί, έστω και μέσω διαδικτύου.

Το Toledo λοιπόν, βρίσκεται 70 χιλιόμετρα μακριά απ’ την Μαδρίτη και είναι χτισμένο στην δεξιά όχθη του ποταμού Τάγου. Από το 1986 περιλαμβάνεται στον κατάλογο των Μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco.

Στο παρελθόν (1085-1559) υπήρξε η πρωτεύουσα της Ισπανικής αυτοκρατορίας και ήταν ισχυρό θρησκευτικό και πολιτιστικό κέντρο.

Στον Μεσαίωνα έως τα νεότερα χρόνια, το Toledo υπήρξε επίσης σημαντικό κέντρο παραγωγής ονομαστών σπαθιών.

Στον Ισπανικό εμφύλιο υπέστη μεγάλες καταστροφές, αλλά ευτυχώς έχουν διασωθεί τα περισσότερα μνημεία του, όπως ο γοτθικός καθεδρικός ναός της πόλης και το περίφημο οχυρό Alcázar.

Σε μας είναι γνωστό απ’ τον Δομήνικο Θεοτοκόπολου, τον El Greco που έζησε και δημιούργησε εκεί για πάρα πολλά χρόνια. Στην πόλη βρίσκεται ο περίφημος πίνακας «Η ταφή του Κόμη Οργκάθ», ενώ ο πίνακας «Άποψη του Τολέδου» βρίσκεται στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης.

Φωτογραφίες και video, μπορείτε να βρείτε εδώ και σίγουρα θα καταλάβετε γιατί αυτή η πόλη έκλεψε την καρδιά μου. .

..

..

~ από aikaterinitempeli στο Μαρτίου 25, 2009.

20 Σχόλια to “Toledo: Άγια Νοσταλγία…”

  1. Πραγματικά, σαν «ψευτικη»…Μια πόλη που χαίρεσαι να την βλέπεις και να την περπατάς… Κάτι σαν Αθήνα δηλαδή.. (χαχαχαχα…)

  2. Κατερινα μου καλησπερα και χρονια πολλα για σημερα ,ωραιο το ταξειδι σου.Φιλακια

  3. Πωωωω, τι μου θύμησες τώρα…

    ΝικΝικ.

  4. Καλά, δε μου θύμησες τίποτα, αλλά αν είχα πάει, αυτό θα’ λεγα…

    ΝικΝικ.

  5. Ναι από τον Θεοτοκόπουλο την έχω γνωρίσει κι εγώ… Έχει μια ιστορία.

  6. Ούτε εγώ έχω βρεθεί το Τολέδο αλλά είναι από τις πόλεις που θα ήθελα να επισκεφτώ. Μπορώ να καταλάβω έκλεψε την δική σου καρδιά.
    Στάθηκα πολύ στο πίνακα του Θεοτοκόπουλου. Υπέροχος πίνακας, ακόμα κι αν το κοιτάς από το internet.
    Καλό βράδυ.

  7. Kατερινα μου θα ηθελα να σου ζητησω μια χαρη, αν θελεις μεγαλωσε λιγο τα γραμματα γιατι δεν μποιρω να τα διαβασω με κουραζουν και δεν μπορω να φορω γυαλακια.Φιλακια

  8. Σε μεσαιωνικά μονοπάτια
    μας ταξιδεύεις πατριώτισσα …
    Τολέδο, Βενετιά και φυσικά στην Κάντια …
    που τρεις φορές έχω επισκεφτεί …
    κι η ζημιά μου «ανεπανόρθωτη» !!!
    Εχτές παρέλαβα το βιβλίο σου …
    και το κατέβασα μονορούφι …
    Έμεινα στην εικόνα που ένα δαχτυλίδι …
    αργοβυθιζόταν στα νερά του καναλιού !!!
    Αλίμονο αν ένα κομμάτι μέταλλο …
    μπορεί να φυλακίζει τις καρδιές !!!
    Καλό Σαββατοκύριακο …

  9. Κάντια!

  10. Καλησπέρα σε όλους. Όσοι βαριέστε να πατήσετε όλα τα link, που είναι και πολλά άλλωστε, πατήστε μόνο αυτό της λέξης video και θα δείτε όλη την πόλη, να ξεδιπλώνετε μπροστά σας…

  11. Gatouleas, καλώς ήρθες! Χαίρομαι. Λοιπόν όντως είναι σαν ψεύτικη. Καθόμουν σε ένα παγκάκι και την κοίταζα από ψηλά κι ήταν το κάτι άλλο. Όσο για την Αθήνα, δυστυχώς δεν μας παρέχει τέτοιες ψευδαισθήσεις παραμυθιού, αλλά παραδόξως μ’ αρέσει πολύ να την περπατάω. Όπως βλέπεις παρουσιάζω κι εγώ παρεκκλίνουσα συμπεριφορά ώρες-ώρες. 🙂 Θα τα ξαναπούμε. Καλό Σαββατοκύριακο!

  12. Ελευθερία μου σ’ ευχαριστώ. Επίσης! Ελπίζω καλά να πέρασες, στην εικονική αυτή βόλτα. Θα δω τι μπορώ να κάνω και με τα γράμματα. Απ’ την επόμενη ανάρτηση, θα προσπαθήσω να είναι πιο ευανάγνωστα, αν και το wordpress με δυσκολεύει σε τέτοια. Τα φιλιά μου έχεις! Καλό Σαββατοκύριακο!

  13. ΝικΝικ, καιρό είχες να δώσεις το στίγμα σου εδώ. Χάρηκα που πέρασες λοιπόν και μ’ έκανες να χαμογελάσω. Εννοείται!

    Εύχομαι πάντως να πας κάποτε, ώστε να ‘χεις κι αληθινές αναμνήσεις. Είναι απ’ τα ταξίδια που θα πρότεινα σε όλους σας. Καλό Σαββατοκύριακο.

  14. Βασίλη μου, ένιωσα απίστευτη συγκίνηση όταν είδα τα γράμματα του Θεοτοκόπουλου πάνω στους πίνακες του. Δεν περιγράφεται με λόγια όλο αυτό. Αλλά και η πόλη με την μαυριτάνικη όψη της είναι πανέμορφη. Καλό Σαββατοκύριακο. Τα φιλιά μου έχεις!

  15. Προς Ελευθερία…
    Μπορεις και μόνη σου να μεγαλώνεις τα γράμματα σε κάποιο site που τα θεωρεις μικρά. Είτε σε firefox είτε σε explorer πήγαινε στο «view» (εχω αγγλικη εκδοση)μπορείς να τα φέρεις στοεπιθυμητό μέγεθος.
    Firefox: με το Zoom
    Explorer: με το text size

  16. Στεριανή ζάλη, όπως πιστεύω θα διάβασες, έχει μεγάλο ενδιαφέρον και η ιστορία του πίνακα. Ο Θεοτοκόπουλος επέλεξε ν’ απεικονίσει μόνο την ανατολική πλευρά της πόλης, δεν δίστασε να τροποποιήσει την θέση των κτηρίων και έδωσε βάρος στη δραματοποίηση κι όχι στην ακρίβεια της τοπογραφίας.

    Εύχομαι να το κάνεις κι εσύ αυτό το ταξίδι. Καλή σου μέρα.

  17. Side21, σ’ ευχαριστώ! Πολύ ευγενικό εκ μέρους σου. Ωραία έκπληξη ήταν αυτή. Τώρα ξέρεις και περισσότερα για ην σχεση μου με τις πόλεις αυτές. Έχω πει και μερικά ακόμη εδώ. Θα καταλάβεις… Και πάλι σ’ ευχαριστώ για την παρουσία σου και την υποστήριξη σου.

  18. Reblogged στις Manolis.

  19. Η εμπειρία μου εκεί, το καλοκαίρι του 2006 ηταν μοναδική, αφού μοναδική είναι κι η πόλη.

Σχολιάστε

