Πεθαίνοντας Μουσουλμάνος στην Ελλάδα

.

update: 5/8/2016: Η Αθήνα αποκτά τζαμί. Με μεγάλη διακομματική πλειοψηφία και με 206 ψήφους υπέρ πέρασε από τη Βουλή η τροπολογία για την ανέγερση του ισλαμικού τεμένους στον Ελαιώνα. Καιρός ήταν.

.

Υπάρχουν μερικά πράγματα που θα έπρεπε να είναι αυτονόητα. Μερικά δικαιώματα που θα έπρεπε να ισχύουν για όλους. Όπως το να μπορεί κανείς να πιστεύει στον Θεό που θέλει, να προσεύχεται σ’ Εκείνον σε συγκεκριμένους χώρους και όταν πεθαίνει να θάβεται με την δέουσα αξιοπρέπεια και το τελετουργικό της θρησκείας του. Κοινώς, η θρησκευτική ελευθερία. Ε λοιπόν, αυτά τα απλά, στοιχειώδη  δικαιώματα, πάρα πολλοί συμπολίτες μας, συνάνθρωποί μας, δεν μπορούν να τα έχουν. Για τους Μουσουλμάνους της Ελλάδας ο λόγος, που δεν ξέρω πόσοι γνωρίζετε τον γολγοθά που περνούν όταν κάποιος δικός τους πεθαίνει, ενώ οι περισσότεροι όλο και κάτι θα έχετε ακούσει για ένα Τέμενος, που χτίζεται στην Αθήνα εδώ και κάτι χρόνια. Φυσικά στα χαρτιά χτίζεται, γιατί στην πραγματικότητα απλώς δεν υπάρχει. Όλο και κάποια προβλήματα προκύπτουν κι όλο και μπαίνει το ζήτημα της ακαταλληλότητας των χώρων, που υποδεικνύονται αρχικά για ανέγερση (π.χ. Σχιστό), παρά το ότι είχαν μαζευτεί 10.000 υπογραφές, παρά το ότι θα έπρεπε να υπάρχει όπως και σε πολλές ευρωπαΐκές χώρες, παρά το ότι… παρά το ότι… Σ’ αυτή την περίπτωση, αυτοσχέδια τζαμιά δημιουργούνται και κάπως καλύπτεται η ανάγκη των ανθρώπων να ασκήσουν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα (αν και οι περισσότεροι απ’ αυτούς τους χώρους είναι ανθυγιεινοί και ακατάλληλοι). Φωτεινή εξαίρεση η Θράκη, η Ρόδος και η Κως, που όπως μαθαίνω απ΄το site www.islam.gr, έχουν ειδικούς λατρευτικούς χώρους.

Αν όμως, πεθάνει κάποιος όντας Μουσουλμάνος στην Ελλάδα, τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα. Γιατί αν δεν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα,  θα ταφεί με έναν κωδικό σε κάποιο κοιμητήριο χωρίς καμία θρησκευτική τελετή, ή θα σταλεί στο Νεκροταφείο της Κομοτηνής ή  αν κάποιοι άλλοι ενδιαφερόμενοι κατορθώσουν με εράνους (όπως γίνεται συνήθως), να μαζέψουν τα απαραίτητα χρήματα για να αποσταλεί η σορός του στους οικείους του, θα χρειαστεί να «ταξιδέψει» μαζί με τα εμπορεύματα στην κοιλιά κάποιου αεροπλάνου και να βρεθούν οπωσδήποτε κάπου 1.800 ευρώ. Τόσα περίπου απαιτούνται π.χ. για να φτάσει ένα φέρετρο στο Πακιστάν, σύμφωνα με το εξαιρετικό άρθρο της Μαρινίκης Αλεβιζοπούλου, που δημοσιεύτηκε τον περασμένο μήνα στο περιοδικό «Βήμαgazino». Δεν συζητάμε βέβαια για τα προβλήματα που ανακύπτουν με το τελετουργικό, καθώς για τους Μουσουλμάνους απαιτείται να εξαγνιστεί το σώμα του νεκρού με νερό και συνήθως οι γείτονες δεν είναι και τόσο ας πούμε, συγκαταβατικοί. Ψάχνοντας το θέμα, βρήκα το site της Μουσουλμανικής Ένωσης Ελλάδας, το οποίο σας προτείνω να διαβάσετε γιατί πέρα απ’ τις αναφορές στα συγκεκριμένα ζητήματα θα μάθετε κι άλλα πράγματα, όπως π.χ. το αν το Κοράνι είναι λέξη ελληνική ή όχι. Γενικώς, πάντα πίστευα πως αξίζει να γνωρίζουμε καλύτερα τους ανθρώπους που ζουν δίπλα μας, που πληρώνουν κανονικά τους φόρους τους και που έχουν συχνά ελεεινή αντιμετώπιση απ’ το κράτος. Γιατί αυτό που μας φοβίζει είναι το άγνωστο και έχει νόημα να διαλύουμε τις προκαταλήψεις, με Γνώση.

Διαβάστε λοιπόν τι λέει ο πρόεδρος της Μουσουλμανικής Ένωσης για το θέμα μας στην πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη του που  δημοσιεύτηκε κι εδώ:

«Που θάβεται ένας μουσουλμάνος της Ελλάδας;

  Ναϊμ Ελγαντούρ: Στη Κομοτηνή. Στην Αθήνα δεν υπάρχει Μουσουλμανικό νεκροταφείο, ούτε καν τομέας σε νεκροταφείο για ταφή των Μουσουλμάνων. Κάποιοι νεκροί μεταφέρονται στις χώρες προέλευσης τους αν αυτό είναι δυνατό, καθώς είναι πολυδάπανο. Άλλοι δεν έχουν πατρίδα να ταφούν όπως είναι οι Παλαιστίνιοι. Άλλοι είναι Έλληνες Μουσουλμάνοι είτε γηγενείς είτε απέκτησαν υπηκοότητα εκ των υστέρων. Καταφεύγουμε λοιπόν να ζητούμε τάφο από τη μουφτεία Κομοτηνής και οι άνθρωποί μας θάβονται στην καλύτερη περίπτωση 700 χλμ μακρύτερα από τους οικείους τους και εντός κάποιων εικοσιτετραώρων. Σημειωτέον ότι κατά την Ισλαμική παράδοση το σώμα πρέπει να θάβεται εντός 24 ωρών από τη στιγμή του θανάτου. Κι αυτό όπως καταλαβαίνεις είναι πολύ μεγάλο πρόβλημα. Εμείς στο Ισλάμ έχουμε πολύ μεγάλο σεβασμό στο νεκρό. Όπως κρατάμε ένα μωρό παιδί, έτσι φροντίζουμε και τη σορό ενός νεκρού. Το πλένουμε, το φροντίζουμε, ….Το νεκροταφείο όμως της Κομοτηνής είναι μακριά και δεν μπορούμε να σεβαστούμε τους νεκρούς μας. Πολλές φορές περνάνε μέρες μέχρι να βρούμε νεκροφόρα για την Κομοτηνή. Θυμάμαι πως με πήρε τηλέφωνο μια κυρία, ελληνίδα, που είχε πεθάνει η μάνα της, μουσουλμάνα από τη Ρωσία. Ήταν απελπισμένη γιατί η μάνα της είχε πεθάνει εδώ και μέρες και δεν ήξερε που να την πάει. Η νεκροφόρα που βρήκαμε για Κομοτηνή θα έφευγε μετά από τρείς ημέρες. Τελικά η γυναίκα έθαψε τη μάνα της στο Ταταριστάν! Καταλαβαίνεις; Ούτε να πεθάνουμε δεν μπορούμε«

Σκεφτείτε μόνο για το τέλος, πως θα αισθανόσασταν εσείς, αν εκτός απ’ τον πόνο που νιώθατε για το χαμό κάποιου δικού σας ανθρώπου, είχατε ν’ αντιμετωπίσετε και το δίλημμα του να τον θάψετε με έναν κωδικό οπουδήποτε (εύστοχη εδώ η παροιμία «σαν το σκυλί στ’ αμπέλι»), ή να τον στείλετε στην άλλη άκρη της Ελλάδας ή να ξεπουληθείτε για να βρείτε χρήματα να τον στείλετε στην πατρίδα του. Μόνο σκεφτείτε το για ένα λεπτό.

.

.

.

.

.

Δημοσιεύθηκε από

aikaterinitempeli

Η Αικατερίνη Τεμπέλη γεννήθηκε στη Σάμο, αλλά έζησε μερικά απ’ τα πιο ενδιαφέροντα χρόνια της ζωής της στη Θεσσαλονίκη και στο Ηράκλειο, όπου σπούδασε αντίστοιχα Ψυχολογία και Κοινωνική Εργασία. Στην Αθήνα εκπαιδεύτηκε στην οικογενειακή θεραπεία (Μονάδα Οικογενειακής Θεραπείας-ΨΝΑ) και στην βραχεία ψυχοθεραπεία. Παρακολούθησε μαθήματα υποκριτικής για 2 χρόνια στο “Θέατρο των Αλλαγών” και μονωδίας για 3 χρόνια στο “Ολυμπιακό Ωδείο” Ηρακλείου. Εργάστηκε για πάνω από μια δεκαετία στο ραδιόφωνο (Ράδιο Κρήτη, 9,84, Studio 19, ΕΡΑ Ηρακλείου, 102-ΕΡΤ 3 κ.ά.) ως παραγωγός και παρουσιάστρια ραδιοφωνικών εκπομπών, καθώς και σε γνωστά περιοδικά κι εφημερίδες ως δημοσιογράφος. Το 1993 κέρδισε το Α' Πανελλήνιο βραβείο, σε γραπτό διαγωνισμό της Deutsche Welle, με θέμα το ρατσισμό κι εκπροσώπησε τη χώρα μας στην Κολωνία. Τον επόμενο χρόνο, το 1994, πήρε Διάκριση στον Παγκρήτιο Διαγωνισμό Ποίησης. Σήμερα ζει στην Αθήνα και ταξιδεύει πάντα στις ζωές των άλλων. Τις νύχτες γράφει στίχους, που μελοποιεί συνήθως ο Παναγιώτης Λιανός. "Το ποτάμι στον καθρέφτη" είναι το τρίτο της βιβλίο και κυκλοφορεί απ' την "Άνεμος εκδοτική". Προηγήθηκαν "Η σκόνη των άστρων" (2010) και το "Βενετσιάνικο χρυσάφι" (2007) . Και τα δύο εκδόθηκαν απ' τις εκδόσεις "Μοντέρνοι Καιροί".

20 σκέψεις σχετικά με το “Πεθαίνοντας Μουσουλμάνος στην Ελλάδα”

  1. Kάποια πράγματα για κάποιους ανθρώπους Κατερίνα μου, δυστυχώς δεν είναι αυτονόητα….
    Μια ψυχή είναι που φεύγει και έχει δικαιώματα να αναπαυτεί εν ηρεμία ανεξάρτητα από τη φυλή και το θρήσκευμα αλλά…

    Σε φιλω πολύ
    Καλημέρα φωτεινή!

  2. Πραγματικα μερικες αξίες ανθρωπων δεν αναγνωρίζονται κ δυστυχος θεωρούμαστε δεύτερησ κλάσης επειδή πιστεύουμε σε κάτι αλλο. Πολυ ωραίο το άρθρο, να είσαι καλα.

  3. Dystixws panta tha yparxoun autes oi prokatalipseis pros emas tous mousoulmanous se auti tin xwra…Stin Elliniki Dimokratia to mono pou mporw na pw einai »Auto pou den tha sou arese an to ekanan se esena…min to kaneis kai sy stous allous»

    Elpizw o arithmos opws autis tis sympatriatissas na auksithei kai na laboun meros stin eksousia wste na meiwthei o bathmos adikias pros tis oles anthropines meiwnotites tis elladas….!

    Kali synexeia me gnwsi kai tharos.!

  4. Πολύ σημαντικό το άρθρο σου. Χαίρομαι που υπάρχουν ψύχραιμες φωνές που αναγνωρίζουν δικαιώματα σε όλους…έτσι για την ιστορία να ξέρετε ότι το ταξίδι με φέρετρο στο Πακιστάν κοστίζει 3500 ευρώ, για το Μαρόκο 3000 ευρώ…και όλα αυτά πρέπει να γίνονται μέσω γραφείου τελετών παρόλο που δεν εξυπηρετεί σε τίποτα, απλώς παίρνει το μερίδιο του. Και σε ποια πατρίδα να ταφούν οι Παλαιστίνιοι; όλοι τους είναι στην Κομοτηνή. Παράδοξο ε; είναι η πραγματικότητα.

  5. Thalassinimatia, ακριβώς έτσι. Δηλαδή, δεν το διανοούμαι που αναγκάζονται οι άνθρωποι να ζητούν το αυτονόητο (αντί να τους παρέχεται αυτοδίκαια).

    Καλό Σαββατοκύριακο. Τα φιλιά μου έχεις!

  6. Ela, καλώς ήρθες. Μακάρι να μπορούσα να σου γράψω, πως δεν είναι έτσι, αλλά… Ωστόσο, θα το ξέρεις κι εσύ, πως δεν βλέπουμε όλοι με τον ίδιο τρόπο τους διπλανούς μας. Όποιοι κι αν είναι αυτοί. Σ’ ότι κι αν πιστεύον, όποια κι αν είναι η πατρίδα τους. Κι ελπίζω αυτό να έχει κάποια σημασία, έστω και μικρή, έστω και ελάχιστη. Κυρίως όμως εύχομαι, να βρεθεί μια ουσιαστική λύση γι’ αυτά τα θέματα, που είναι τόσο σημαντικά για την καθημερινή σας διαβίωση.

    Σ’ ευχαριστώ που πέρασες και για τα καλά σου λόγια, αν και δεν έκανα τίποτα. Την σκληρή αλήθεια έγραψα, γιατί κανείς δεν πρέπει να πει, πως τάχα δεν ήξερε…

    Κι εσύ να ‘σαι καλά και θα χαρώ να τα ξαναπούμε. Να ‘χεις ένα όμορφο Σαββατοκύριακο.

  7. Καλημέρα σου Κατερίνα και καλή σου κυριακή…
    Να σε συγχαρώ κ α ι για αυτή σου τήν ανάρτηση και για τό βίντεο κ α ι για τον σύνδεσμο με τήν πολύ διαφωτιστική (ήρεμη και πολιτισμένη) συνέντευξη τού έλληνα μουσουλμάνου πρόεδρου στην Αφροδίτη Αλ Σάλεχ…
    Αλλά οι μουσουλμάνοι έχουν έτσι κι αλλιώς μεγάλη παράδοση στον πολιτισμό, και η ευρώπη ειδικά θα ‘πρεπε να το ξέρει…Έχουμε κερδίσει όλοι από τά αραβικά γράμματα (ειδικά στην ευρώπη από τον μεσαίωνα) από τήν αραβική τέχνη, τήν ποίηση, τήν αρχιτεκτονική – να μην πούμε για τις επιστήμες…Ιατρική ας πούμε στους νεότερους χρόνους δεν θα υπήρχε στην κυριολεξία χωρίς αυτούς – για να μην αναφέρουμε τη φιλοσοφία (που συνδέεται στενά και με τό καταπληκτικό «ταλέντο» τής αραβικής σκέψης για τα μαθηματικά : θα ‘πρεπε να βγαίνουν τα παιδιά απ’ το σχολείο έχοντας εμπεδώσει τουλάχιστον τήν γνώση ότι η ίδια η ιδέα τού «μηδενός» – που έδωσε ουσιαστικά και τό εναρκτήριο λάκτισμα για τήν ύπαρξη τής άλγεβρας (άλλη τεράστια αραβική επινόηση και δημιουργία) είναι καθαρά αραβική : πιο πριν δεν υπήρχε). Ο σταντάλ (ένας γάλλος συγγραφέας τον οποίο θαυμάζω προσωπικά απεριόριστα) επέμενε (από τό 1800) ότι στους άραβες η γαλλία χρωστάει τήν μεγάλη της ποίηση τών τροβαδούρων (στον μεσαίωνα και η ισπανία, και η προβηγκία (η νότια γαλλία) και η (νότια) ιταλία βρέθηκαν για αιώνες κάτω από αραβική κατάκτηση, και, εξ αυτού, επιρροή…)
    Καλό θα’ναι να τα θυμόμαστε και να μην γινόμαστε «αμερικανάκια» τόσο εύκολα – επειδή είμαστε κάτω από τήν άμεση αμερικάνικη επιρροή εμείς σήμερα. Ιδιαίτερα μού άρεσαν οι επισημάνσεις τού κυρίου Ελγαντούρ σχετικά με τίς ακραίες εκφάνσεις τών φανατικών σε όλες τις θρησκείες…(Ε, ειδικά οι οπαδοί τού χριστιανισμού δεν θα’χαν και πολλά για να’ναι περήφανοι άμα τεθεί ζήτημα φανατισμού στην ιστορία τους…Το κυνήγι μαγισσών και το κάψιμο ζ ω ν τ α ν ώ ν ανθρώπων κράτησε εδώ κάτι αιώνες…)
    Δεν χρειάζεται να πω φυσικά κι εγώ μαζί σου ότι πιστεύω πως οι άνθρωποι αυτοί πρέπει και στην ελλάδα να είναι ελεύθεροι όπως όλοι οι άλλοι (όσο είναι … )
    φιλιά

  8. Muslim Man, καλώς ήρθατε κι εσείς. Είναι απόλυτα κατανοητός και ο θυμός και το αίσθημα αδικίας που αισθάνεστε, με όσα περνάτε. Και δεν το λέω για να σας παρηγορήσω φυσικά, αλλά κι απέναντι στα «παιδιά» της η Ελλάδα, δεν συμπεριφέρεται πάντα με τον καλύτερο τρόπο. Δεν ξέρω καν αν υπάρχει χώρα ιδανική για να ζει κανείς. Χώρα ιδανική για να ζουν αξιοπρεπώς σ’ αυτήν κι άνθρωποι που δεν είναι αυτόχθονες. Παγκόσμια υπάρχει αναβρασμός και θέματα που προκαλούν έντονες διαμάχες. Γι’ αυτό εστιάζω πάντα στον ανθρώπινο παράγοντα. Στο τι μπορούμε να κάνουμε οι άνθρωποι, ανεξάρτητα απ’ το επίσημο κράτος. Και μου άρεσε τόσο πολύ αυτό που γράψατε. Αν μπαίναμε όντως στη θέση του άλλου, πολλά απ’ αυτά τα αίσχη δεν θα συνέβαιναν. Αλλά δεν το κάνουμε. Για πολλούς λόγους. Στην περίπτωση αυτή όμως, επιβάλλεται. Γιατί ο θάνατος των οικείων μας, είναι έτσι κι αλλιώς, ότι σκληρότερο. Και πρέπει όλοι να έχουν το δικαίωμα να θρηνήσουν με αξιοπρέπεια. Σας ευχαριστώ για το σχολιό σας. Κι όπως έγραψα και παραπάνω, ελπίζω να βρεθεί λύση στα προβλήματα σας, άμεσα. Καλή σας μέρα. Είστε πάντα ευπρόσδεκτος εδώ.

  9. Side21, λυπάμαι, αλλά έχεις δίκιο. Και βέβαια δεν μπορώ να μην μπω στον πειρασμό να σκεφτώ πως αυτά τα «εμπόδια», δεν είναι τυχαίο που εμφανίζονται. Να έχεις μια όμορφη μέρα. Χαιρετισμούς στον Μαραθόκαμπο.

  10. Άννα, σε καλωσορίζω κι εσένα εδώ. Το να μην αναγνωρίζουμε δικαιώματα που απολαμβάνουμε εμείς, στους άλλους, μας κάνει λιγότερο ανθρώπους κατά την ταπεινή μου γνώμη. Γι’ αυτό κι ασχολήθηκα μ’ αυτό το θέμα. Κι έμαθα κι εγώ στην πορεία, ότι η τιμή έχει διακυμάνσεις ανάλογα με τα γραφεία τελετών. Έκανες πολύ καλά λοιπόν, που μας έγραψες νούμερα, έτσι για να καταλαβαίνουμε όλοι και την οικονομική διάσταση του προβλήματος.

    Συγκλονιστικό βέβαια, είναι κι αυτό που συμβαίνει με τους Παλαιστίνιους. Ούτε μετά θάνατον δεν υπάρχει ανάπαυση για κείνους..

    Καλή μέρα σου εύχομαι και θα χαρώ να τα ξαναπούμε.

  11. Xάρη, καλή σου μέρα. Σ’ ευχαριστώ πολύ για τα λόγια σου, αλλά ντρέπομαι κι εσύ νομίζω θα το καταλάβεις, επειδή τίποτα δεν έκανα. Απλώς θυμίζω πράγματα που θα έπρεπε να είναι αυτονόητα. Και το δικό σου σχόλιο είναι ότι καλύτερο, για να θυμόμαστε και το ρόλο των λαών αυτών, στην Ιστορία. Να μην μιλάμε μόνο μεγαλόσχημα, για την Αρχαία Ελλάδα.

    Δεν το ήξερα μάλιστα ούτε εγώ, αυτό που γράφεις για το Σταντάλ και το διάβασα με μεγάλο ενδιαφέρον.

    Είχα ξαναγράψει νομίζω, πως δούλεψα πριν λίγα χρόνια με Μουσουλμάνους, γνώρισα μια καταπληκτική κυρία τότε (μεταξύ άλλων), την κυρία Χανιφέ, είχαμε ταξιδέψει όλοι μαζί στο εξωτερικό (στα πλαίσια κάποιου εκπαιδευτικού προγράμματος), είχαμε διασκεδάσει δίπλα-δίπλα και γενικώς, ούτε για μια στιγμή δεν αισθάνθηκα πως κάτι μας χωρίζει. Μια φίλη μου που διαβάζει πάντα το blog και ήταν στην παρέα, θα θυμηθεί πολλά τώρα.. Επίσης έχω να πω, πως όταν έπεσα θύμα ληστείας, βγήκαν οι Μουσουλμάνοι στο Γκάζι, να με βοηθήσουν να συνέλθω. Αυτά τα πράγματα, δεν μπορώ να τα ξεχάσω. Ούτε και την καλή παρέα που έκανα στο εξωτερικό, σ’ ένα άλλο ταξίδι μου μ’ έναν Τούρκο και την προθυμία όλης του της ομάδας, που με συνόδεψε μέχρι το αεροδρόμιο.

    Μόνο να κερδίσει κανείς έχει, όταν συναναστρέφεται με ανθρώπους από άλλους πολιτισμούς. Άλλα είναι όπως το ‘γραψες.. Ώρες-ώρες γινόμαστε πολύ «αμερικανάκια».

    Σε φιλώ! Θα τα πούμε εμείς.

  12. Κατερίνα καλημέρα,
    εξαιρετικά ενδιαφέρον το θέμα που παρουσιάζεις επειδή ακριβώς έχει προεκτάσεις μέχρι τις σχέσεις εκκλησίας και κράτους. Δυστυχώς υπάρχουν και άλλες κατηγορίες πολιτών που αρνούνται να τους θάψουν για διάφορους λόγους λ.χ. όταν αυτοί έχουν τελέσει πολιτικό γάμο. Κατά την προσωπική μου άποψη όλα τα νεκροταφεία της χώρας, τα οποία ανήκουν στην τοπική αυτοδιοίκηση, θα πρέπει να έχουν διακριτούς χώρους ταφής για ανθρώπους που ασπάζονται τουλάχιστον τις κυρίαρχες θρησκείες αλλά και για εκείνους -όπως εγώ- που επιθυμούν πολιτική κηδεία. Επιτέλους να γίνει πλέον σεβαστό τουλάχιστον το γεγονός ότι υπάρχουν χιλιάδες Έλληνες πολίτες ή μόνιμα εγκατεστημένοι Μουσουλμάνοι (από ετών) με ίσα δικαιώματα, όπως οι Καθολικοί και οι Ιουδαϊστές.
    Όσο για το Τέμενος, και αυτό αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα των ανθρώπων αυτών όπως και των χριστιανών και των Εβραίων και άλλων.

  13. Α. Μπλάνα, τελικά την διαφορετικότητα του, την πληρώνει κανείς με πολλούς τρόπους. Τα ίσα δικαιώματα που μένουν λέξεις κενές, σε χαρτιά ξεχασμένα. Φυσικά και θα έπρεπε να είναι έτσι και να λυθεί το θέμα, από την τοπική αυτοδιοίκηση, αλλά όσο δεν πιέζουμε περισσότερο όλοι μας, τίποτα δεν πρόκειται να γίνει. Στις περιπτώσεις αυτές δεν ισχύει καν το «ο νεκρός δεδικαίωται».

    Καλή σου μέρα Αλέκα μου.

  14. Πέρα από την ισλαμική προπαγάνδα, όπως βγαίνει σ’ αυτό το βίντεο, σαφώς υπάρχει το ανθρώπινο δικαίωμα για θρησκευτική έκφραση και ταφή. Πράγματα που πρέπει να λυθούν….

    Όμως με το ισλάμ υπάρχουν κάποια ζητήματα που δεν υπάρχουν με το βουδισμό π.χ.. Ακόμα και το πογκρόμ στην Πόλη το ’55, στ’ όνομα του ισλάμ κατά των απίστων (κυρίως Ελλήνων, Αρμενίων και Εβραίων) έγινε)

    Ιστορικά εμείς, ως λαός των συνόρων μεταξύ χριστιανικού και ισλαμικού κόσμου κατεξοχήν βιώσαμε την ισλαμική υπεροψία και υποστήκαμε τη βία του ισλάμ κατά των απίστων. Το ισλαμικό απαρντχάιντ κατά των «απίστων» μόνο με το Τανζιμάτ μειώθηκε στην Οθωμανική Αυτοκρατορία. Φυσικά όμως δεν εξαλείφθηκε τότε το φυλετικό απαρντχάιντ κατά των γυναικών .

    Οι γενοκτονίες στην Ανατολή, σε επίπεδο λαού συνέβησαν στη βάση της θρησκευτικής διαφορετικότητας. Οι εθνικιστές Νεότουρκοι -που θα καταλήξουν να ασκήσουν βία κατά του ισλάμ στην κεμαλική τους εκδοχή- την καταπίεση και την εξόντωση των χριστιανών αποφασίζουν στο συνέδριο του 1911. Ο δε Μουσταφά Κεμάλ, τζιχάντ κατά των απίστων κηρύσσει το 1919 και ίσως αυτό να αποτελεί ένα από τα μικρά μυστικά της νίκης των Τούρκων εθνικιστών στη Μικρά Ασία.

    Βέβαια τότε οι δυτικοί βόλεψαν τα πετρελαϊκά τους συμφέροντα ανεχόμενοι τις γενοκτονίες και επιβραβεύοντας τον τουρκικό εθνικισμό.

    Για να κατανοήσουμε καλύτερα την ιστορική μας σχέση μας με το ισλάμ αναδημοσιεύσαμε ένα σχετικό κείμενο:

    -Περί του ΙΣΛΑΜ

  15. Πόντος και Αριστερά, καλώς ήρθατε.

    Και μόνο που βλέπω την λέξη «Πόντος», καταλαβαίνω πολλά και να ξέρετε πως έχετε τον σεβασμό μου. Κι ίσως να σας φανεί παράξενο, αλλά σχεδόν έκλαιγα στην παράσταση της Άννας Βαγενά, με θέμα την Αγγέλα Παπάζογλου. Ωστόσο, διαχωρίζω πάντα μέσα μου την πολιτική απ’ τους ανθρώπους. Όλα τα ιστορικά γεγονότα που αναφέρατε συνδέονται με συγκεκριμένες πολιτικές συνθήκες και «διαπράχθησαν» πολλές φορές και το αναφέρετε κι εσείς με τον τρόπο σας, και υπό τη σκέπη και τις επιδιώξεις αλλότριων «δυνάμεων» που κινούσαν τα νήματα απ’ την Ευρώπη. Δεν μπορώ να μην δώσω σημασία σ’ αυτό.

    Όπως δεν μπορώ και να ξεχάσω, τις μαρτυρίες των προσφύγων που βοηθήκαν από Τούρκους γείτονες τους στην καταστροφή της Σμύρνης και όχι μόνο. Αυτό λοιπόν, υπογραμμίζω: οι άνθρωποι είναι που κάνουν τη διαφορά. Το Ισλάμ είναι κάτι γενικό, μια έννοια αφηρημένη πέστε. Οι Μουσουλμάνοι όμως, είναι άνθρωποι με σάρκα και οστά, τους συναντάμε κάθε μέρα, κατάγονται από διάφορα κράτη και πιστεύουν σε διαφορετική απ’ την επικρατούσα θρησκεία αυτής της χώρας.

    Κι εσείς αναγνωρίζετε το ανθρώπινο δικαίωμα των Μουσουλμάνων που φιλοξενούνται στην Ελλάδα, να έχουν μια αξιοπρεπή ταφή και χώρους λατρείας. Κι αυτό το μετράω.

    Αισθάνομαι πως ίσως θελήσατε να μας «θυμήσετε» κι εσείς κάποια πράγματα, επειδή γίνεται αναφορά στην προσφορά των Αράβων κάπου παραπάνω. Μπορεί και να κάνω λάθος βέβαια. Εδώ είμαστε για να το διευκρινίσουμε όπως και να ‘χει. Και δεν είναι ότι το ξέχασε κανείς μας. Αλλά η Ιστορία όπως γνωρίζετε κι εσείς, γράφεται απ’ τους νικητές και όλα μα όλα είναι πολιτική. Οπότε, διατηρούμε την ιστορική μας μνήμη, κρίνουμε ακριβοδίκαια όσο μπορούμε τα γεγονότα αφού τα εξετάσουμε από κάθε σκοπιά, αλλά προσπαθούμε να γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι. Και συν-άνθρωποι. Αυτή τουλάχιστον είναι η δική μου γνώμη κι είναι δύσκολο να την αλλάξω, γιατί έχω γνωρίσει αρκετούς Μουσουλμάνους, έχω δουλέψει μαζί τους, έχω βρεθεί δίπλα τους σε κάποια αντιρατσιστικά meeting, έχω διασκεδάσει κοντά τους, έτρεξαν να με βοηθήσουν όταν έπεσα θύμα ληστείας (το γράφω και παραπάνω-ίσως το διαβάσατε ήδη) χωρίς να τους νοιάζει αν είμαι Χριστιανή ή όχι και έτσι έχω ιδίαν άποψη. Δεν μπορεί κανείς να με πείσει ότι αυτοί οι άνθρωποι είναι ο «εχθρός». Και κακοπερνάνε στην Ελλάδα. Όχι μόνο οι Μουσουλμάνοι, αλλά κακοπερνάνε. Κι αν μπορούμε όλοι μαζί να το αλλάξουμε αυτό, τότε έχουμε χρέος, θεωρώ εγώ, να το κάνουμε. Ανθρώπινα!

    Αυτά τα λίγα (;) από μένα.

    Με την ευκαιρία να πω, πως δεν έχω ποτέ διαγράψει ή αρνηθώ να δημοσιεύσω σχόλιο σ’ αυτό το blog κι ότι ο μετριασμός σχολίων, υπάρχει μόνο για να ειδοποιούμαι όταν υπάχουν σχόλια, επειδή δεν είμαι πολύ συνεπής στην εδώ παρουσία μου. Γι’ αυτό κι άργησα λίγο να σας απαντήσω και να με συγχωρέσετε.

    Καλό σας βράδυ.

  16. Κατερίνα χαίρομαι για τον ψύχραιμο λόγο σου. Φυσικά η γνώση δε στρέφεται εναντίον των ανθρώπων αλλά εναντίον ιδεολογημάτων και στερεοτύπων.. Οι άνθρωποι πρέπει να καλύψουν τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα και αυτό αφορά όλους μας..

    Η κατάθεση των πληροφοριών αυτών γίνεται πέρα απ’ αυτούς. Για το εποικοδόμημα, όπως θα λέγαμε στην παλιά μας πολιτική γλώσσα. Για το ισλάμ ως σύστημα αξιών, αλλά και ως δικιά μας ιστορική εμπειρία, που ήταν ιδιαιτέρως οδυνηρή. Δηλαδή όταν, για να γνωρίζουν που θα χτυπήσουν, θα λεηλατήσουν και θα βιάσουν, σημάδευαν με κόκκινη μπογιά τα σπίτια των γκιαούρηδων, των μη μουσουλμάνων δηλαδή, στη Σμύρνη πριν να την κάψει ο τουρκικός στρατός τον καταραμένο Σεπτέμβρη του ’22, στο όνομα του Ισλάμ το έκαναν έστω και αν ήταν υποκινμούμενα ενός άγριου εθνικισμού.

    Αν όμως δεν γνωρίζεις, δεν μπορείς να επιλέξεις ειλικρινά και ουσιαστικά να υπερβείς τους διαχωρισμούς στη βάση της θρησκείας και της εθνικής καταγωγής.

    Στην προκειμένη περίπτωση η γνώση είναι αναγκαία για να φύγουμε ουσιαστικά παρα πέρα… Να φύγουμε σε μια άλλη ποιότητα με στέρεα κριτήρια και όχι μόνο με το γενικόλογο ουμανισμό

  17. παρακολουθώ την ενδιαφέρουσα συζήτησή σας για τους μουσουλμάνους. Βρήκα όμως αυτό που νομίζω ότι είναι σχετικό με τη σημερινή έλλειψη ανεκτικότητας σε περιοχές μουσουλμανικής κυριαρχίας.

    Tuesday, December 8, 2009
    ΠΑΚΙΣΤΑΝ: ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΟΣ ΟΧΛΟΣ ΣΚΟΤΩΝΕΙ 8 ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΓΚΟΤΖΡΑ!

    Η χριστιανική μειονότητα του Πακιστάν αποτελεί το 1,6% των 160 εκατομμυρίων πολιτών της χώρας. Στην πόλη Γκοτζρα της επαχίας του Πουντζάμπ αποτελούν ένα σχετικά μεγάλο ποσοστό για τα δεδομένα των περιοχών της χώρας. Η χριστιανική μειονότητα εκεί, εκτός από τις συχνές επιθέσεις των φανατικών μουσουλμάνων κατά προσώπων και εκκλησιών, έχει να αντιμετωπίσει την ρατσιστική νομοθεσία του πακιστανικού κράτους. Χαρακτηριστικός είναι ότι ένας πολύ «ανεκτικός» νόμος κατά της βλασφημίας, ο οποίος φτιάχτηκε για να προστατεύσει το δικαίωμα της έκφρασης των χριστιανών, ορίζει την θανατική ποινή όσων «προσβάλουν» το ισλάμ, το κοράνι και τον Μωάμεθ… Ο νόμος αυτός χρησιμοποιείται συχνά εναντίον των χριστιανών, όταν οι μουσουλμάνοι θέλουν να διώξουν ή να εκδικηθούν τους αλλόθρησκους συμπολίτες τους για προσωπικές διαφορές.

    Έτσι λοιπόν τον Αύγουστο του 2009 σε αυτή την πραγματικά δημοκρατική και ανεκτική πόλη του Πακιστάν, την οποία θα ζήλευε ακόμη και το Άμστερνταμ, όταν εξαπλώθηκαν φήμες ότι σε ένα γάμο χριστιανών προσέβαλαν το Κοράνι, το λιγότερο που θα μπορούσε να κάνει η μουσουλμανική πλειοψηφία ήταν ένα πογκρόμ κατά των χριστιανών συμπολιτών τους…

    Έτσι μέσα σε μια μέρα ο μουσουλμανικός όχλος κατέστρεψε μια εκκλησία και 40 σπίτια χριστιανών. Ενώ 8 χριστιανοί κάηκαν ζωντανοί και 18 τραυματίστηκαν από την επίθεση των μουσουλμάνων… Ενώ όπως λένε αυτόπτες μάρτυρες η πακιστανική αστυνομία κάθονταν στην άκρη και δεν επενέβαινε την ώρα που ο μουσουλμανικός όχλος λεηλατούσε και κατέστρεφε τα σπίτια των χριστιανών.

  18. Πόντος και Αριστερά, σαφώς καταλαβαίνω καλύτερα τώρα την παρέμβαση σας. Το εποικοδόμημα βεβαίως. Και συνέβησαν φυσικά και όσα απαριθμείτε. Όπως συνέβησαν και πολλά άλλα στην φασιστική Γερμανία. Δεν σας το αναφέρω τυχαία. Αυτό που θέλω να πω, είναι πως το άτομο, προς χάρην της κοινωνικής συμμόρφωσης, όταν υποτάσσεται σε κάθε λογής εξουσία, μπορεί να κάνει τα αγριότερα εγκλήματα. Μανιπουλάρεται και καθοδηγείται, γινόμενο έρμαιο άλλων, πιστεύοντας ίσως και βαθιά μέσα του, πως ενεργεί για το καλό της πατρίδας του, της θρησκείας του, του όποιου εποικοδομήματος κάθε φορά. Δεν υπάρχουν γεννημένοι «σφαγείς» και «τέρατα». Αλλά μια χαρά μπορούμε όλοι μας σε τέτοια να μεταμορφωθούμε, όταν υποταχτούμε σε κάποια εξουσία. Το θέμα είναι πια, για μένα όμως τουλάχιστον, να δούμε τι θα κάνουμε τώρα και στο μέλλον, ώστε να συνυπάρχουμε όλοι ειρηνικά.

    Και επί της ουσίας συμφωνούμε εξάλλου, εφόσον αναγνωρίζουμε και οι δύο τα ανθρώπινα δικαιώματα των Μουσουλμάνων. Αλλά και τον επίλογο του σχολίου σας, επίσης σωστό, σωστότατο τον βρίσκω με μια μικρή μόνο επισήμανση εκ μέρους μου: καλύτερα γενικόλογος ουμανισμός, παρά καθόλου ουμανισμός. Χαμογελώντας σας το γράφω αυτό και νομίζω θα καταλάβετε τι θέλω να πω.

    Σας ευχαριστώ για τις διευκρινίσεις. Βοηθούν να καταλαβαινόμαστε καλύτερα.

    Καλή σας μέρα.

  19. z., καλώς ήρθατε κι εσείς. Θα σας πω ποιο είναι το "πρόβλημα" μ' αυτή την είδηση. Ούτε εσείς, ούτε εγώ, ήμασταν αυτόπτες μάρτυρες. Δεν θέλω να πω, πως αμφισβητώ το γεγονός, κάθε άλλο (το γνώριζα άλλωστε), αλλά διακρίνω στο κείμενο μια αυθαίρετα εκφρασμένη άποψη, ότι "Ο νόμος αυτός χρησιμοποιείται συχνά εναντίον των χριστιανών, όταν οι μουσουλμάνοι θέλουν να διώξουν ή να εκδικηθούν τους αλλόθρησκους συμπολίτες τους για προσωπικές διαφορές«. Αυτό το λέει ποιος; Βασισμένος σε ποια στοιχεία; Mήπως τυγχάνει να είναι Χριστιανός ο συντάκτης του κειμένου; Θα έγραφε τα ίδια αυτό το κείμενο, αν ο συντάκτης ήταν Μουσουλμάνος; Και ποιος βάζει σε εισαγωγικά την λέξη προσβολή; Καταλαβαίνετε τι θέλω να πω;

    Αυτή η είδηση (την οποία βρήκα εδώ και έχει κάποιες διαφορές απ’ την ελληνική αναδημοσιευμένη και προφανώς «συμπληρωμένη»), πέραν των γεγονότων εξυπηρετεί και άλλους σκοπούς. Εικάζει de facto, ότι προσβολή του νόμου δεν υπήρξε κι ότι αυτός χρησιμοποιείται εκ του πονηρού. Τα ΜΜΕ πάντα παίζουν το βρώμικο παιχνίδι τους κι επετρέψτε μου να το ξέρω καλά. Τα ίδια θα σας έγραφα κι αν ήταν αντίστροφη η είδηση λοιπόν. Έχω μάθει να προσέχω πολύ κάθε τι που διαβάζω πια. Κάποτε, ήμουν πιο αθώα και καλοπροαίρετη.

    Κανονικά βέβαια, θα ήθελα κι εγώ να υπάρξει μια καταδίκη των γεγονότων, εκ μέρους της πακιστανικής κοινότητας. Γιατί αυτό θα ήταν το σωστό. Πρέπει όλοι μας να προσπαθούμε για να συνυπάρχουμε με σεβασμό. Αλλά αν όντως υπήρξε προσβολή του νόμου, δεν μπορούν να προβούν σε καταδίκη όπως αντιλαμβάνεστε.

    Θα μου πείτε τώρα, λογικά, και τι πρέπει; Να καίγονται ζωντανοί άνθρωποι κάθε φορά; Φυσικά και όχι. Δεν χωράει καν συζήτηση σ’ αυτό. Αλλά δεν πρέπει επίσης και να μην σέβονται οι πιστοί μιας θρησκείας, τα ιερά και τα όσια των άλλων θρησκειών. Γιατί όπως ξέρετε κι εσείς, προσφάτως ένα Κοράνι τσαλαπατήθηκε χωρίς ιδιαίτερη σκέψη στον Άγιο Παντελεήμονα και λίγο έλειψε να καεί ο κόσμος (μεταφορικά μιλώντας).

    Αυτά τα λίγα από μένα, γιατί αισθάνομαι πως ξεφύγαμε πολύ κι απ’ το θέμα μας. Κι εγώ θέλω να δούμε, τώρα τι μπορεί να γίνει, αύριο τι μπορεί να πετύχουμε, σεβόμενοι τον διπλανό μας και ζώντας μαζί του ειρηνικά. Εύχομαι έτσι να το βλέπετε κι εσείς.

    Καλή σας μέρα.

Αφήστε απάντηση στον/στην aikaterinitempeli Ακύρωση απάντησης