Μπλε του κοβαλτίου

..

..

ΜΠΛΕ ΤΟΥ ΚΟΒΑΛΤΙΟΥ

..

Τέμνουσες ματιές.

Στο μπλε του κοβαλτίου.

Και μια σκισμένη σημαία

να υπογραμμίζει την παραίτηση.

Ο δρόμος δεν έχει αξία

χωρίς τον ταξιδιώτη.

Μα η Ναυσικά άλλαξε όνομα.

Λιώνει τις γόπες της

με γόβες στιλέτα

κι όταν μας χαμογελά,

κρυώνουμε.

Μερικές φορές

πέφτω,

στα νερά του Ιούδα

και προδίδομαι.

Καταδίδω τον εαυτό μου

για παρατεταμένη μελαγχολία.

Aνεμώνες κι άσπρα κρίνα

βάφουν τις λέξεις μου.

Αλλά ασφαλή διάβαση δεν βρίσκω.

Που να πάω,

δεν έχω.

Μαζεύω άχαρα τα φθαρμένα μου

όνειρα

χαϊδεύω το σκελετωμένο σκυλί

του Οδυσσέα

και μελετώ…

Πως ηχούν τα άστρα στο σκοτάδι.

Πως μυρίζουν τα νεφελώματα.

Πως λιώνει το φεγγάρι

και γυαλίζουν οι κρατήρες του.

Αν ήταν κάπου να φτάσω,

δεν μπορώ πια να θυμηθώ.

Ένα πίδακα αίμα

μόνο

αναγνωρίζω.

Ανάδρομη κίνηση

ονομάζεται θαρρώ.

Μπλε του κοβαλτίου

Οι φλέβες μου…

..

..

Αικατερίνη Τεμπέλη


..

..

..

~ από aikaterinitempeli στο Μαρτίου 15, 2012.

7 Σχόλια to “Μπλε του κοβαλτίου”

  1. Κατερίνα είχα καιρό να διαβάσω κάτι αμιγώς δικό σου. Κι αυτό που διάβασα μου άρεσε, αν κι αποπνέει έναν αέρα απαισιοδοξίας. Νομίζω διαβάζοντάς το ότι άφησες να ξεχυθεί από μέσα σου μια δόση μελαγχολίας, σαν κάτι να σε βαραίνει! Εκτός κι αν κάνω λάθος. Εύχομαι να κάνω λάθος. Πάντως είναι πολύ όμορφο, αγγίζει τις χορδές της ευαίσθητης ψυχής.

    Την καλησπέρα μου.
    🙂

    • Τελευταίε, αυτό μου επισήμαναν πολλοί γύρω μου και είχαν δίκιο. Καιρό είχα πράγματι, ν’ ανεβάσω κάτι δικό μου. Αλλά με τόσες σημαντικές εξελίξεις στον ψ χώρο, δεν βρίσκω συνήθως καλούς λόγους για να χρησιμοποιήσω αυτό το blog εδώ, με άλλο τρόπο. Θα προσπαθήσω ωστόσο να με ‘χωράω’ στα κενά της επικαιρότητας..

      Να σου εξηγήσω τώρα και για το «Μπλε του κοβαλτίου».. Καταρχήν είναι παλιό. Γράφτηκε αν θυμάμαι σωστά το 1993. Και να σου πω κι ένα ‘μυστικό’; Η χρήση του α’ ενικού στις δικές μου γραφές, είναι ας πούμε ένας άλλος τρόπος να αναφερθώ στο ‘εμείς’, ‘κλέβοντας’ όμως αμεσότητα. Δεν υπάρχει δηλαδή σχεδόν ίχνος προσωπικού στοιχείου στα παραπάνω. Πρόκειται για κοινωνικό σχόλιο, που μου φάνηκε ότι τελικά έχει μια πικρή επικαιρότητα. Σε μπέρδεψα περισσότερο ή έπεσε λίγο φως στα σκοτεινά μου κίνητρα; 🙂 Ελπίζω το δεύτερο.

      Σαν άνθρωπος είμαι συγκρατημένα αισιόδοξη, αλλά σχεδόν πάντα οι λέξεις μου και πολύ συχνά οι ήρωες μου, βγάζουν αυτή την απαισιοδοξία που σωστά πρόσεξες. Συμβαίνει..

      Σ’ ευχαριστώ πάντως και το εννοώ και για το σχόλιο και κυρίως για το ενδιαφέρον. Θα τα πούμε εμείς.. 🙂

      Καλό Σ/Κ!

  2. […] να φωτίζει κάθε σκοτάδι που ύπουλα σας τυρρανά και μπλε του κοβαλτίου, ν’ ακυρώνει το μαύρο […]

  3. Να ευχαριστήσω κι από ‘δω την Έφη, που ξεχώρισε αυτό το ποίημα και το αναδημοσίευσε στο blog της. Χαίρομαι και με τιμά..

  4. Γι’ αυτό το ποίημα έγινε μια εξαιρετική παρουσίαση εδώ, που με τιμά, με χαροποιεί και με συγκινεί. Ευχαριστώ από καρδιάς τον Κώστα Θερμογιάννη κι εύχομαι κάθε επιτυχία στο νέο του εγχείρημα!

  5. Το αξιόλογο ιστολόγιο «Στη… μπάντα» φιλοξενεί το «Μπλε του κοβαλτίου». Κι από ‘δω ένα ευχαριστώ για την τόσο όμορφη παρουσίαση. Λιγοστεύουν οι λέξεις και κυριαρχούν τα συναισθήματα μερικές φορές..

  6. […] να φωτίζει κάθε σκοτάδι που ύπουλα σας τυρρανά και “μπλε του κοβαλτίου”  (εξαιρετική η παρουσίαση που έκανε Το Βιβλίο) ν’ […]

Σχολιάστε

