Mathesis – Μια αξιέπαινη προσπάθεια

.

update: 15/3/2016

.

Mathesisc 1

.

 

Σήμερα θα κάνουμε κάτι διαφορετικό εδώ. Θα ξεφύγω λίγο απ’ τη συνηθισμένη θεματολογία του blog και θα σας πω για κάτι που συμβαίνει όχι μόνο σε μένα, αλλά και σ’ άλλους ανθρώπους που γνωρίζω και μπορεί να ενδιαφέρει και ‘σας. Θα καταλάβετε τι εννοώ, αφού πρώτα σας πάρω μαζί μου σ’ ένα ταξίδι. Ένα συναρπαστικό ταξίδι στη χώρα της Γνώσης.

.

Ποια θα είναι η αφετηρία μας; Ο περασμένος χρόνος. Και πιο συγκεκριμένα ο μήνας Νοέμβριος. Δεν πάει πολύ πίσω δηλαδή η χρονομηχανή μας, αλλά κατευθύνεται προς ένα νησί. Που βρίσκεται κάπου στον αγαπημένο Νότο… Εκεί λοιπόν ξεκίνησε το εγχείρημα του Mathesis απ’ τις Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης (ΠΕΚ) και το Ίδρυμα Τεχνολογίας κι Έρευνας (ΙΤΕ).

.

Και τι είναι το Mathesis; Για να σας αποκαλύπτω σιγά-σιγά μερικά πράγματα… Το Mathesis  λοιπόν είναι ένα Κέντρο Ανοιχτών Διαδικτυακών Μαθημάτων που εμπνεύστηκε ο κύριος Στέφανος Τραχανάς (κάνοντας κλικ εδώ, μπορείτε να διαβάσετε μια πρόσφατη συνέντευξή του), ιδρυτικό μέλος τόσο του ΠΕΚ όσο και του ΙΤΕ. Ξεκίνησε πριν τέσσερις μήνες με 11.000 φοιτητές και μες σ’ αυτούς ήμουν κι εγώ. Ενδεχομένως κι ..ένας τουλάχιστον ακόμη, σκέφτηκα χτες, βλέποντας αυτό το σκίτσο του Αρκά, που ανακάλυψε ο Vangelis Dar. Πόσο μας εκφράζει, δε λέγεται.

.

Αρκάς

.

Διάλεξα  να παρακολουθήσω αρχικά το μάθημα της κυρίας Μαρίας Ευθυμίου «Ένα τέλος, μια αρχή: Ιστορία του Νέου Ελληνισμού, 11ος -18ος αιώνας» μιας και το ότι ασχολούμαι με την Ιστορία δεν το γράφω για να γεμίσω το βιογραφικό μου, αλλά επειδή είναι αλήθεια. Αν συνυπολογίσετε πως δύο απ’ τα βιβλία μου είναι ιστορικά μυθιστορήματα, νομίζω θα καταλάβετε πως έχω αρκετούς λόγους για να το κάνω. Ο κυριότερος όμως είναι ένας: μ’ αρέσει να μαθαίνω καινούρια πράγματα. Κι ας είμαι σε διαρκή μάχη με το χρόνο, που συνήθως δεν μου κάνει τα χατήρια.

.

Στο μάθημα λοιπόν της κυρίας Ευθυμίου έμαθα πολλά πράγματα. Δεν χρειάζεται να γράψω περισσότερα για κείνη, γιατί νομίζω την γνωρίζετε κι αν όχι, μπορείτε εδώ να βρείτε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξή της. Έχει απίστευτη μεταδοτικότητα, χιούμορ (που πάντα εκτιμώ στους ανθρώπους) και την απολαμβάνω δεν σας κρύβω όταν διαβάζει παλιά έγγραφα χρησιμοποιώντας την ντοπιολαλιά κάθε τόπου. Ίσως επειδή είμαι από χωριό και ποτέ δεν κατάλαβα γιατί πρέπει να κρύβουμε τόσο κάποια τέτοια στοιχεία στο λόγο μας. Αξίζει ν’ αναφέρω εδώ πως ο σπουδαίος Παζολίνι είχε ιδρύσει Ακαδημία, για να μη χαθεί η γλώσσα του τόπου του. Εμείς πάλι, ξέρετε… Προσπαθούμε να φανούμε όσο το δυνατόν πιο ..Αθηναίοι.

.

Αλλά ας μην ξεφύγω και την πάω αλλού τη συζήτηση. Ας πω πως με χαρά και μια μικρή δόση περηφάνιας, ολοκλήρωσα το μάθημα (υπάρχει κι η «απόδειξη») όπως και πολλοί άλλοι συμφοιτητές μου και μάλλον δεν θα τα είχα καταφέρει τόσο καλά, αν δεν μ’ αγκάλιαζε έτσι, η σχετική ομάδα που υπάρχει στο Facebook. Κάποιοι άνθρωποι δηλαδή, που κάνουν μεγάλο κόπο για ν’ απομαγνητοφωνήσουν τα video με τις ομιλίες των καθηγητών και τα μοιράζονται με όλους μας. Έτσι καταλήγουμε όχι μόνο με πολύ επιμελημένα pdf, αλλά και με πρόσθετες γνώσεις και βιβλιογραφία. Όσα Ευχαριστώ και να γράψω για όλες κι όλους τους, δεν θα ‘ναι αρκετά.

.

Με τη βοήθεια αυτών των απομαγνητοφωνήσεων, διαβάζοντας και παρακολουθώντας ολοκλήρωσα επιτυχώς και το δεύτερο μάθημα. Αυτό δηλαδή που διδάσκει ο κύριος Άγγελος Χανιώτης (εδώ μπορείτε να διαβάσετε μια δική του συνέντευξη) με τίτλο: «Η μακρά ελληνιστική εποχή: Ο ελληνικός κόσμος από τον Αλέξανδρο στον Ανδριανό«. Εκείνος με κέρδισε αναφέροντας και μόνο τον κοινωνικό ψυχολόγο Stanley Milgram (για τον οποίο τόσα έχω γράψει κατά καιρούς εδώ) στην εισαγωγή του κι εξίσου χάρηκα τις πολλαπλές του αναφορές στα ποιήματα του Καβάφη.

.

Έχει χιούμορ κι όπως τόνισε στην συνέντευξη για την οποία ήδη έγινε λόγος, δεν ντρέπεται καθόλου για τα σαρδάμ του, που είναι αναπόφευκτα επακόλουθα του προφορικού λόγου. Αναφέρθηκε επίσης στη Σάμο αρκετές φορές κατά τη διάρκεια του μαθήματος (όπως και η κα Ευθυμίου) κι είναι χρήσιμο για μένα, να μαθαίνω περισσότερα πράγματα και για την ιστορία του τόπου μου. Τέτοιους ακαδημαϊκούς λοιπόν εκτιμώ προσωπικά και ξεχωρίζω: που ούτε τα λάθη φοβούνται, ούτε να δείξουν μιαν ανάλαφρη πλευρά τους, ακομπλεξάριστους με μια λέξη. Τους σοβαροφανείς, σφιγμένους και στημένους πάντα τους βαριόμουν.  Περιττό να πω λοιπόν ότι θα με «δουν» και οι δύο και σ’ άλλα μαθήματά τους.

.

Einstein 3 d

.

Επειδή όμως μ’ αρέσει απίστευτα η Κοσμολογία, έκανα την τρέλα να γραφτώ και στο μάθημα του κυρίου Θεόδωρου Τομαρά (εδώ θα μάθετε περισσότερα για κείνον) που αρχίζει αύριο κι έχει τίτλο: «Εισαγωγή στη Σχετικότητα και την Κοσμολογία«.

.

Και χαρακτηρίζω τρέλα την κίνηση μου αυτή, μιας και ξέρω εκ των προτέρων πως δεν έχω τον χρόνο να διαβάσω όσο πρέπει, για ν’ αποδώσω σωστά. Αφού είναι σχεδόν σίγουρο πως θα τον απογοητεύσω τον καθηγητή μας λοιπόν (λέμε τώρα, όχι πως θ’ ασχοληθεί ο άνθρωπος), έπεσα σε βαθιά περισσυλογή για να βρω τρόπους να εξοικονομήσω ώρες από κάπου κι έτσι πήγα να πάρω την ..ευλογία του Εinstein,  μήπως και σε κάτι βοηθήσει. Εξ’ ου κι η σχετική φωτογραφία. Η ζωή δεν περνάει χωρίς πλάκα κι αν δεν πάμε κόντρα σε μερικές πιθανότητες, τι θα ‘χουμε να θυμόμαστε κάποτε; Κι αν δεν το περάσω το μάθημα, τουλάχιστον κάτι θα μάθω. Κι αυτό δεν είναι λίγο.

.

Και ξεκινάει την κατάλληλη στιγμή, αφού λίγες μέρες πριν επιστήμονες του Παρατηρητηρίου LIGO ανακοίνωσαν πως ανίχνευσαν βαρυτικά κύματα, επιβεβαιώνοντας έτσι τις προβλέψεις της Γενικής Θεωρίας της Σχετικότητας του Einstein.

.

Πάλι θα γράψω όμως κλείνοντας, αφού ενθαρρύνω και ‘σας να δείτε τα μαθήματα και γιατί όχι να επιλέξετε κάποια απ’ αυτά εδώ, πως χωρίς την ομάδα που έχουμε στο Facebook δεν θα τα ‘χα καταφέρει. Και τα μέλη θέλω να Ευχαριστήσω λοιπόν και τους τέσσερις, πάντα πρόθυμους να βοηθήσουν, διαχειριστές. Είναι χαρά μου να μαθαίνω μαζί σας αγαπητοί συμφοιτητές και συμφοιτήτριες κι εύχομαι καλή επιτυχία σ’ όλους κι όλες σας. Τιμή μου που σας γνώρισα κι ελπίζω στο μέλλον να τα πούμε κι από κοντά. Ανεκτίμητη η βοήθειά σας!

.

Και βέβαια ένα μεγάλο Ευχαριστώ κι από μένα στους ανθρώπους που συμμετέχουν σ’ αυτό το εγχείρημα και μας δίνουν αυτή την υπέροχη ευκαιρία να μάθουμε! Να μάθουμε…

.

Να ‘στε καλά για να κάνουμε κι άλλα ταξίδια στο Mathesis. Μαζί…

.

.

.

.

.

Advertisements

~ από aikaterinitempeli στο Φεβρουαρίου 14, 2016.

6 Σχόλια to “Mathesis – Μια αξιέπαινη προσπάθεια”

  1. «…Κι αν δεν το περάσω το μάθημα, τουλάχιστον κάτι θα μάθω. Κι αυτό δεν είναι λίγο….»

    Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας!
    Την καλήμερα μου!

    • Kαλή σας μέρα και καλώς ήρθατε εδώ, Mario Biondini. Μαζευόμαστε σιγά-σιγά οι συμφοιτητές-τριες και στην ομάδα όπως είδατε. Πολύ ευχάριστο αυτό. Η ισχύς εν τη ενώσει.

      Χαίρομαι που συμφωνείτε. Η Γνώση είναι που μετράει κι όχι τα χαρτιά (κι ας μας τα δίνουν για την ηθική μας ικανοποίηση). Καλή μας αρχή λοιπόν. 🙂

  2. Reblogged στις worldtraveller70.

  3. […] για το εν λόγω εγχείρημα θα τις βρείτε σ’ αυτή την ανάρτηση) το εξαιρετικά ενδιαφέρον μάθημα της […]

  4. […] από ‘σας αφού διαλέξαμε το αντίστοιχο μάθημα στο Mathesis. Έτσι παρακολούθησα με μεγάλο ενδιαφέρον την πρώτη […]

  5. […] από ‘σας αφού διαλέξαμε το αντίστοιχο μάθημα στο Mathesis. Έτσι παρακολούθησα με μεγάλο ενδιαφέρον την πρώτη […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: