«Έρως-ήρως»: Εντυπώσεις απ’ τα εγκαίνια της έκθεσης του Μουσείου Εικαστικών Τεχνών Ηρακλείου στον «Ελληνικό Κόσμο»

.

KODAK Digital Still Camera

.

Διατί κοιμάται; Πώς αγρυπνεί; Πώς μένει εξαπλωμένος; Και δεν εξέρχεται πνοή και στεναγμός από το στόμα του, και το όμμα του εκαρφώθη εκεί απλανές, και ζη, και δεν ζη, ενδόμυχον ζωήν; Τί σκέπτεται; Σκέψις χρειάζεται; Όχι, δράσις. Να σηκωθή… Να πηδήση… Να τρέξη… να πετάξη… Ν’ αναβή τον βράχον, σκαλοπάτια-σκαλοπάτια, στενούς δρομίσκους, λιθόστρωτα… Να φθάση εκεί επάνω… Να χυθή, να ορμήση… Να τους ταράξη. Να τους θαλασσώση… Να επίβάλη χείρα εις την νύφην, οπού στέκει στολισμένη και καμαρώνει. “Έλα εδώ, συ!”… Να την αρπάξη… Να την σηκώση ψηλά… Να την κατεβάση, κάτω από την σκάλαν… θα εξαφανισθούν… θα μείνουν απολιθωμένοι… θα τον νομίσουν διά τρελόν… θα συνέλθουν… θα τρέξουν κατόπιν του…

Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης

(απόσπασμα απ’ το διήγημα «Έρως-ήρως»)

.

Πλήθος κόσμου συνέρρευσε χτες στο Κέντρο Πολτιτισμού “Ελληνκός Κόσμος” για να παρευρεθεί στα εγκαίνια της έκθεσης του Μουσείου Εικαστικών Τεχνών ΗρακλείουΈρως-Ήρως”. Σ’ αυτήν συμμετέχουν με παλιά και νέα έργα τους εξήντα και πλέον καλλιτέχνες που εκφράζονται με διαφορετικές τεχνοτροπίες και μέσα..

Η ιδέα της έκθεσης”, όπως αναφέρει στο υπέροχο εισαγωγικό της σημείωμα που αξίζει να διαβάσετε ολόκληρο η επιμελήτρια Ίρις Κρητικούγεννήθηκε ένα βράδυ γιορτής σ’ ένα μικρό κρητικό ταβερνείο της Αθήνας, που είχε κι αυτό δανειστεί το γλαφυρό όνομά του από το ομότιτλο διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.

Θέμα της έκθεσης ωστόσο, δεν είναι ο ίδιος ο Παπαδιαμάντης και ο αφηγηματικός κόσμος του αλλά, κυρίως, η χαρά και η αγωνία, η λαχτάρα και η καταβύθιση του ανθρώπου εντός της ερωτικής συνθήκης…

.

Λαμπρινή Μποβιάτσου.jpg

Λαμπρινή Μποβιάτσου, The Impossible Kiss (2017)

.

Στην εξαιρετικά προσεγμένη έκθεση λοιπόν οι επισκέπτες μπορούν να παρακολουθήσουν πριν εισέλθουν στην κεντρική αίθουσα ένα εντυπωσιακό video με φωτογραφίες που απεικονίζουν τον έρωτα. Σκηνες από ταινίες, θεατρικές παραστάσεις, από σχέσεις ανθρώπων που έμειναν στην παγκόσμια ιστορία. Προσωπικά στάθηκα πολύ σε μια σκηνή στην οποία απεικονίζεται ένας άντρας να κρατάει στα χέρια του το κεφάλι μιας γυναίκας. Τόση τρυφερότητα και τόσο συναίσθημα σ’ ένα και μόνο καρέ… Όσες/οι πάτε στην έκθεση θα καταλάβετε τι εννοώ.

Στην τέχνη όπως όλες/οι ξέρουμε οι όποιες αξιολογήσεις μας δεν μπορεί παρά να είναι ζήτημα προσωπικής αισθητικης. Εγώ λοιπόν όσο κι αν στάθηκα σε πίνακες -ας μου επιτραπεί ο όρος κλασσικούς (φιλοτεχνημένους με λάδια, κάρβουνο κτλ)- όπως αυτοί των Γιώργου Ρόρρη, Θεόφιλου Κατσιπάνου, Τάνιας Δημητρακοπούλου και Αντώνη Τιτάκη και θαύμασα τις πινελιές τους, οι εικόνες που πήρα μαζί μου αφορούσαν πιο μοντέρνα έργα*.

.

Χαρίτων Μπεκιάρης

Χαρίτων Μπεκιάρης, Έρωτας (2017)

.

Δηλαδή εκείνα που υπογράφουν οι: Λαμπρινή Μποβιάτσου, Γιάννης ΔημητράκηςΙώ Αγγελή, Χαρίτων Μπεκιάρης, Γεωργία Μπλιάτσου, Βάσω Τρίγκα, Λυδία Μαργαρώνη, Στέλλα Μελετοπούλου, Κωνσταντίνος Έσσλιν και Μαρία Γιαννακάκη.

Άσχετα απ’ τη δική μου άποψη εσείς αξίζει να δείτε όλη την έκθεση και να βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα, ξεχωρίζοντας έργα που κάτι μέσα σας θ’ αγγίξουν και φυσικά να προμηθευτείτε τον κατάλογο που θα βρείτε στο πωλητήριο. Αξίζει να υποστηρίξουμε με κάθε τρόπο τέτοιες εκδηλώσεις και αισθάνομαι μεγάλη χαρά που ένα μικρό Μουσείο όπως το χαρακτήρισε χτες ο Κωστής Σχιζάκης, φτάνει σιγά-σιγά τόσο μακριά.

Εκείνον τον άφησα για το τέλος, αλλά ας σημειωθεί πως η πρώτη ανάρτηση που αφορούσε Μουσεία σ’ αυτό το blog ήταν για το δικό του. Μας ενώνει βαθιά και μακρόχρονη φιλία κι εκτίμηση, είναι ένας άνθρωπος με πάθος για την τέχνη απ’ τον οποίο έμαθα πολλά και ξέρει πως θα έχει πάντα μια ιδιαίτερη θέση μέσα μου.

.

Κωστής-Κατερίνα -β2

.

Περισσότερα για κείνον έχω γράψει εδώ και με χαρά θα πηγαίνω πάντα στις εκθέσεις που θα οργανώνει το Μ.Ε.Τ.Η. Όχι μόνο αισθάνομαι έτσι πως ξαναγυρίζω στο Νότο της καρδιάς μου, όπως αποκαλώ την Κρήτη κι ειδικά το Ηράκλειο, αλλά έχω και την τύχη να συναντώ άτομα που κάποτε γνώρισα εκεί.

Σ’ αυτή τη ζωή υπάρχουν Άνθρωποι με τους οποίους διασταυρώνονται οι δρόμοι σου και σε πηγαίνουν ένα βήμα ή πολλά παρακάτω. Έτσι συνέβη και με μένα όσον αφορά τη γνωριμία μου και τη φιλία μου πια, με τον Κωστή.

Είναι γενναιόδωρος και δοτικός, διαθέτει πάντα χρόνο  στους άλλους ακόμη κι αν πνίγεται από υποχρεώσεις (πόσο σημαντικό είν’ αλήθεια αυτό), με υποδέχεται με πλατύ χαμόγελο και με μια τόσο σφιχτή αγκαλιά που τα συναισθήματά μου δεν μου επιτρέπουν να τη χωρέσω σε λέξεις. Τον αγαπάω πολύ και του αξίζει κάθε επιτυχία. Κάθε επιτυχία… Και σίγουρα θα την έχει…

.

Γιάννης Δημητράκης.jpg

Γιάννης Δημητράκης, Έρως-ήρως (2017)

.

*Τις φωτογραφίες των έργων τράβηξε με το κινητό της η στενή μου φίλη Ρεβέκκα Θεοδωροπούλου και την Ευχαριστώ που μου τις παραχώρησε για την ανάρτηση. Η φωτογραφία του καταλόγου είναι δική μου.

.

.

.

Οι εικαστικοί που συμμετέχουν είναι: Ηώ Αγγελή, Γιάννης Αδαμάκης, Στέλιος Αλεξάκης, Αννα Αχιλλέως, Χριστίνα Ακτίδη, Δημήτρης Ανδρεαδάκης, Κώστας Ανανίδας, Νεκτάριος Αποσπόρης, Χρύσα Βέργη, Αλέξης Βερούκας, Ειρήνη Βογιατζή, Μάριος Βουτσινάς, Ανδρέας Γεωργιάδης, Σαββας Γεωργιάδης, Μαρία Γιαννακάκη, Μαρία Γρηγοριάδη, Στέφανος Δασκαλάκης, Δικαία Δεσποτάκη, Γιάννης Δημητράκης, Τάνια Δημητρακοπούλου, Μαρία Διακοδημητρίου, Φραγκίσκος Δουκάκης, Κωνσταντίνος Εσσλιν, Ειρήνη Ηλιοπούλου, Μηνάς Καμπιτάκης, Βούλα Καραμπατζάκη, Δημήτρης Κατσιγιάννης, Θεόφιλος Κατσιπάνος, Βασίλης Λιαούρης, Μιχάλης Μαδένης, Νεκτάριος Μαμάης, Εφη Μάνου, Τάσος Μαντζαβίνος, Χριστίνα Μαντζαβίνου, Λυδία Μαργαρώνη, Βαρβάρα Μαυρακάκη, Στέλλα Μελετοπούλου, Τάσος Μισούρας, Τίμος Μπατινάκης, Γιάννης Μπεκιάρης, Χαρίτων Μπεκιάρης, Παναγιώτης Μπελντέκος, Γεωργία Μπλιάτσου, Λαμπρινή Μποβιάτσου, Χρήστος Παλλαντζάς, Γεύσω Παπαδάκη, Μαρία Πάστρα, Στέλιος Πετρουλάκης, Γιώργος Ρόρρης, Γιώργος Σαλταφέρος, Δημήτρης Σαρασίτης, Μαρίνα Στελλάτου, Γιώργος Ταξίδης, Αντώνης Τιτάκης, Αντώνης Τσακίρης, Ελευθερία Τσέικο, Κατερίνα Τσεμπελή, Βάσω Τρίγκα, Βιργινία Φιλιππούση, Μαρία Φιλοπούλου, Πάβλος Χαμπίδης, Αθηνά Χατζή, Αριστείδης Χρυσανθόπουλος.

Στο πλαίσιο της έκθεσης κυκλοφορεί κατάλογος σχεδιασμένος από τον Ανδρέα Γεωργιάδη.

Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» – Ταύρος – Ρούφ

Διεύθυνση: Πειραιώς 254- Τηλέφωνο: 212 254 0000

.

Τρίτη: 09:00 με 13:30

Τετάρτη: 09:00 με 13:30

Πέμπτη: 09:00 με 13:30

Παρασκευή: 09:00 με 20:00

Σάββατο: 11:00 με 16:00

Κυριακή: 10:00 με 18:00

 

.

.

.

.

Advertisements

~ από aikaterinitempeli στο Μαΐου 20, 2017.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s