«Θεωρήματα» ως τις 15 Απριλίου στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

.

Έργο της Άρτεμις Ποταμιάνου α-ΕΜΣΤ Θεωρήματα

Άρτεμις Ποταμιάνου, Second papers (στη φωτογραφία μέρος του  έργου)

.

Λίγες μέρες απομένουν μέχρι να ολοκληρωθεί η έκθεση «Θεωρήματα» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και γράφω αυτή την ανάρτηση σήμερα για να σας την προτείνω, επειδή πραγματικά πιστεύω πως δεν πρέπει να τη χάσετε με τίποτα.

.

Έργο του Άγγελου Σκούρτη μπροστά και στο βάθος Κωνσταντίνος Ξενάκης-ΕΜΣΤ Θεωρήματα

Μπροστά εγκατάσταση του Άγγελου Σκούρτη με τίτλο «Γράφω στους τοίχους σ’ αγαπώ» και πίσω τρία ακρυλικά έργα του Κωνσταντίνου Ξενάκη

.

Καταρχήν ήταν πολύ παρήγορο που ενώ πήγα μια καθημερινή, βρήκα κόσμο να περιμένει απέξω για ν’ ανοίξει το Μουσείο (ανοίγει στις 11 π.μ.). Υπήρχαν κι Έλληνες επισκέπτες και ξένοι. Και κάναμε όλες, όλοι πολύ καλά που είχαμε αυτή την ιδέα. Άξιζε η βόλτα κι η επίσκεψη.

Γιατί «Θεωρήματα» ίσως θ’ αναρωτιέστε τώρα. Ο ελληνικός όρος δηλαδή της λογικής όπως τον χρησιμοποίησαν οι Μιλήσιοι Φιλόσοφοι. Στη σελίδα  του ΕΜΣΤ που θα βρείτε εδώ, καθώς και στην καλαίσθητη έκδοση που μπορείτε ν’ αγοράσετε απ’ το πωλητήριο θ’ απαντηθούν όλα σας τα ερωτήματα, αλλά ας εξηγήσω εγώ με λίγα λόγια περί τίνος πρόκειται.

.

Έργο του Δημήτρη Αληθεινού .jpg

Δημήτρης Αληθεινός, Αρχή άνδρα δείκνυσι

.

Όπως γράφει ο κύριος Εμμανουήλ Μαυρομμάτης, πρόεδρος της ΑICA Ελλάς (του ελληνικού τμήματος δηλαδή της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Τέχνης) κι ομότιμος καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ο τίτλος αποτελεί μια δική του ευγενική παραχώρηση  (αφορούσε μια έκθεση για την οποία κατατέθηκε η πρόταση, αλλά τελικά δεν πραγματοποιήθηκε) «με την ευχή» όπως επισημαίνει «να παραμείνει πάντοτε ως το δικό της έμβλημα (ενν: της AICA), ως η δική της ιδιοκτησία στην περιοχή των ελληνικών εικαστικών τεχνών».

.

Έργο της Έρσης Χατζηαργυρού-ΕΜΣΤ Θεωρήματα

Μπροστά έργο της Έρσης Χατζηαργυρού με τίτλο «Καινές τομές μνήμης» και στο βάθος διακρίνεται το Blanket του Βασίλη Μπαλάσκα

.

Εξηγεί λοιπόν πως πρότεινε «να χρησιμοποιηθεί ο όρος Θεωρήματα {…} ως η ονομασία αυτού το θεσμού που θα προσανατόλιζε στο πνεύμα της σύγχρονης τέχνης, να είναι αναλυτική διαδικασία». Αυτά τα βασικά θεωρώ πως αρκούν μέχρι να δείτε την έκθεση μόνες, μόνοι σας και να διαβάσετε περισσότερα στα πληρέστατα κείμενα που παρατίθενται δίπλα στα έργα.

.

Έργα των Καναρέλη και Κοντού α-ΕΜΣΤ Θεωρήματα

Μπροστά «Οστεοφυλάκιο 01 και 02» του Νίκου Καναρέλη και δεξιά διακρίνεται το έργο του Νίκου Τρανού από τη σειρά «White power»

.

Προσωπικά τώρα, ξεχώρισα εκείνα που είχαν πολιτικές αναφορές σε θέματα της εποχής μας, όπως το προσφυγικό για παράδειγμα. Έτσι στάθηκα στο «Ανθρώπων Ίχνη Νο 5» του Μάριου Σπηλιόπουλου, δηλαδή στην εγκατάσταση με ψηφιακή εκτύπωση σε καμβά και video με ήχο, που δείχνει την άφιξη των τότε προσφυγων απ’ τη Μικρά Ασία στην Ελευσίνα και την φιλοξενία τώρα των προσφύγων απ’ το Πακιστάν στα ίδια σπίτια. Η δική μου φωτογραφία δεν αρκεί καθόλου για να πάρετε μια ιδέα, αλλά την παραθέτω ενδεικτικά.

.

Έργο του Μάριου Σπηλιόπουλου α -ΕΜΣΤ Θεωρήματα

.

Φυσικά όπως βλέπετε στάθηκα και στο έργο του Παναγιώτη Τανιμανίδη που τιτλοφορείται «Το ‘Θεώρημα’ των συνεχών προσφυγικών συναρτήσεων (πραγματικών μεταβλητών)». Πρόκειται για μεικτή τεχνική στην οποία απεικονίζεται ένα αερόστατο γεμάτο από ναυτικά καπέλα της φρεγάτας F96IMIA που πάνω τους το καθένα έχει ένα παιδάκι που σώθηκε ή πνίγηκε…

.

Έργο του Παναγιώτη Τανιμανίδη-ΕΜΣΤ Θεωρηματα

.

Δεν ήταν τα μόνα βέβαια με τόσο ενδιαφέρον. Πρόσεξα και κείνο του Άγγελου Αντωνόπουλου με τίτλο «Η άλλη όψη» (με υλικά όπως η πολυστερίνη, η σιλικόνη, το μέταλλο και ο καθρέφτης) που αναφέρεται στην κρίση, καθώς και το «Blanket’ του Βασίλη Μπαλάσκα (φωτογραφία τυπωμένη σε κουβέρτα πολυεστέρα) που αφορά τους άστεγους. «Η κοινωνία των αγνώστων» όπως λέει μια φράση απ’ το έργο του Άρη Προδρομίδη… Έμεινα αρκετά στις λέξεις του. Επειδη υπάρχουν κι έργα που μας διακινούν συναισθηματικά για διάφορους λόγους.

.

Έργο του Άρη Προδρομίδη α-ΕΜΣΤ Θεωρήματα

.

Σ’ αυτά τα έργα κατατάσσω μέσα μου κι εκείνο του Κωστή που με πήγε απ’ το όνειρο, ως τον εφιάλτη και εγγράφηκε τόσο πολύ μέσα μου. Ο τίτλος του «6ο απόσπασμα από τη χώρα του κανενός:Τελετουργία της αλφαβήτου». Πρόκειται για μια εγκατάσταση με μικτά υλικά και διαστάσεις μεταβλητές που φυσικά φωτογράφησα.

.

Έργο του Κωστή α-ΕΜΣΤ Θεωρήματα

.

Και δεν ήταν μόνο τα έργα που με κέρδισαν, τα άλλα που φωτογράφησα και κάποια που ίσως αδίκησαν τα προσωπικά μου ενδιαφέροντα και μπορεί να ξεχωρίσετε εσείς, αλλά ήταν κι οι χώροι στους οποίους προβαλλόταν video στους οποίους έμεινα κάνοντας τις δικές μου σκέψεις βλέποντας τα πλάνα ή ακούγοντας τους ήχους από μέλισσες, από κύματα, από… από… Κύματα που μεταμορφώνονται σ’ένα σκακιστικό συνεχές, που μας υποβάλλουν σε ποικίλλα συναισθήματα, ανάλογα με τη μουσική υπόκρουση. Να σαν αυτά που είδα στο video της Αιμιλίας Παπαφιλίππου («Χάοσμος: Φούγκα Ludwigsburg ή Σκακιστικό Συνεχές: Χάος Τάξη Χορός στην Αυλή»). Κύματα που πάνε κι έρχονται, πότε γαλήνια και πότε απειλητικά. Σαν σκηνές απ’ τη ζωή μας…

.

.

.

*Όλες οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν από μένα κι υπάρχουν στο flickr.

.

.

.

.

.

Advertisements

~ από aikaterinitempeli στο Απρίλιος 10, 2018.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: