Πρώτη Ελληνική Διοργάνωση Ευρωπαϊκής Τέχνης Ναϊφ: Εγκαίνια 14/6 στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Τσιχριτζή – Σε συνδιοργάνωση με το Μουσείο Εικαστικών Τεχνών Ηρακλείου

prosklisi-ATH-1

ΠΡΩΤΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΝΑΪΦ

ΕΓΚΑΙΝΙΑ: ΠΕΜΠΤΗ 14 ΙΟΥΝΙΟΥ 2018

ΙΔΡΥΜΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΤΣΙΧΡΙΤΖΗ ΣΕ ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΕ ΤΟ

ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΙΡΙΣ ΚΡΗΤΙΚΟΥ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ: 14/6-4/7/2018

Η ΠΡΩΤΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΝΑΪΦ αποτελεί τον καρπό μιας διετούς προσπάθειας που κατέβαλλαν από κοινού η ιστορικός τέχνης και ανεξάρτητη επιμελήτρια Ίρις Κρητικού και η Ελληνίδα ζωγράφος ναΐφ Ρούλη Μπούα.

Σχεδιασμένη σε αντιστοιχία με παρόμοιες διοργανώσεις Τέχνης Ναΐφ που πραγματοποιούνται πολύ συχνά στην Ευρώπη αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο, φιλοδοξεί να συσπειρώσει διακεκριμένους Ευρωπαίους και Έλληνες εκπροσώπους της πολύ ιδιαίτερης αυτής τέχνης που αγκαλιάζεται ολοένα και περισσότερο παγκοσμίως, να τους φέρει σε εξωστρεφή και γόνιμη επαφή με το φιλότεχνο κοινό, αλλά επίσης, να λειτουργήσει ως μια πρώτη πλατφόρμα ανταποδοτικής φιλοξενίας για τους πολύ σημαντικούς εικαστικούς- εκπροσώπους χωρών που ενθαρρύνουν και στηρίζουν συχνά αντίστοιχες διοργανώσεις.

Μετά στην επιτυχημένη της παρουσίαση στο Μουσείο Εικαστικών Τεχνών Ηρακλείου (ΜΕ ΤΗ), παρουσιάζεται και στο αθηναϊκό κοινό με την ευγενική φιλοξενία και συνδιοργάνωση του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών Τσιχριτζή.

Στην Πρώτη Ελληνική Διοργάνωση Ευρωπαϊκής Τέχνης Ναΐφ συμμετέχουν με έργα τους 12 καλλιτέχνες από την Ελλάδα καθώς και 18 καλλιτέχνες από την υπόλοιπη Ευρώπη.

Πρόθεση της επιμελήτριας αλλά και των λοιπών βασικών συντελεστών αυτής της πρωτοβουλίας είναι ασφαλώς η εξωστρέφεια και η υπογράμμιση της σημαντικότητας και μοναδικότητας της τέχνης ναΐφ, που στο εξωτερικό γίνεται συστηματικά αντικείμενο φεστιβάλ, φουάρ και διεθνών συναντήσεων.

Ο όρος «ναΐφ», προερχόμενος από τη γαλλική λέξη naive (αφελής), χαρακτηρίζεται συνήθως από μια παιδικού τύπου αφέλεια ή απλούστευση, τόσο στην επιλογή της ύλης και του θέματος όσο και στην τεχνική ή την εικαστική γραφή και χρησιμοποιείται για τα ζωγραφικά έργα που έχουν κατά κύριο λόγο γεννηθεί από ενστικτώδεις δημιουργούς, παρουσιάζοντας ελάχιστη συγγένεια -τόσο ως προς την έμπνευση όσο και ως προς την τεχνική- με τα κύρια ακαδημαϊκά εικαστικά ρεύματα της εποχής τους.

Προτείνοντας όμως έναν ολόκληρο και αυτοτελή νέο κόσμο κάθε φορά.

Τα έργα των 30 συμμετεχόντων καλλιτεχνών, προσκαλούν τον θεατή σε ένα ευφραντικό ταξίδι ιστοριών και μύθων, πολύχρωμων αφηγήσεων και συμβάντων που ακροβατούν ανάμεσα στη φαντασία και την πραγματικότητα, αλλά ταυτόχρονα, επισημαίνουν την ιστορική και καλλιτεχνική αξία ενός διαχρονικού και παγκόσμιου εικαστικού ρεύματος που εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά δημοφιλές στην Ευρώπη και σε ολόκληρο τον κόσμο, ενώ περιλαμβάνει πολύτιμους εκπροσώπους και στην Ελλάδα.

Η παράδοση και η καθημερινή ζωή στην πόλη και την ύπαιθρο, οι άνθρωποι και τα ζώα, οι μυθολογικές σκηνές και τα πανηγύρια, οι γεωργικές ασχολίες, οι ρομαντικές αστικές μνήμες και τα πορτραίτα των λογοτεχνικών ηρώων, τα ειδυλλιακά εξοχικά ή νησιωτικά και θαλασσινά τοπία, αποδίδονται στην τέχνη Ναΐφ με ιδιάζουσα κλίμακα και προοπτική που θυμίζει παιδκή ζωγραφική, με εντατικό τονισμό των περιγραμμάτων, έλλειψη σκίασης και εκρηκτική χρήση του πλακάτου χρώματος, και κυρίως, με αυθόρμητη παραστατική και αφηγηματική γλαφυρότητα, συνθέτοντας ένα εύγλωττο πολύχρωμο και παλλόμενο πανόραμα με ιστορική, λαογραφική και σύγχρονη αισθητική αξία.

Ευρωπαϊκές συμμετοχές:

Paule Bernard Roussel (Γαλλία)

Ada Breedveld (Ολλανδία)

Mile Davidovic (Σερβία)

Cristina De La Hoz (Ισπανία)

Manuel Gomez (Ισπανία)

Debora Gutman (Γερμανία)

Cristina Haize (Γαλλία)

Gustav Hlinka (Ρουμανία)

Annemiek Knols – De Rooij (Ολλανδία)

Jean – Pierre Lorand (Βέλγιο)

Amedeo Marchetti (Ιταλία)

Arlette Martin (Γαλλία)

Gabriel Mir Medinas (Ισπανία)

Alexia Molino (Ιταλία)

Annunziata Orsini (Ιταλία)

Ana Sanchez (Ισπανία)

Anna Tengli Truchel (Πολωνία)

Giuliano Zoppi (Ιταλία)

Συμμετοχές από την Ελλάδα:

Αλέκος Αμφιλόχιος, Μαίρη Γαλάνη-Κρητικού, Νίκη Ελευθεριάδη, Γιώργος Ζυμαράκης. Σοφία Καλογεροπούλου, Πόλυ Κάνιστρα, Θανάσης Μπακογιώργος, Ρούλη Μπούα, Γιάννης Ξανθούλης, Γιάννης Παπαδόπουλος, Μαρία Φιοράκη, Μανούσος Χαλκιαδάκης.

Εγκαίνια έκθεσης: Πέμπτη 14 Ιουνίου 2018, στις 20.00

Διάρκεια έκθεσης: 14 Ιουνίου – 4 Ιουλίου 2018

Επιμέλεια: Ίρις Κρητικού

ΙΔΡΥΜΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΤΣΙΧΡΙΤΖΗ

Κασσαβέτη 18, Κηφισιά, Αθήνα

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη – Σάββατο 10.00-17.00

Τηλ.: 2108019975, info@iett.gr

Δημοσιεύθηκε από

aikaterinitempeli

Η Αικατερίνη Τεμπέλη γεννήθηκε στη Σάμο, αλλά έζησε μερικά απ’ τα πιο ενδιαφέροντα χρόνια της ζωής της στη Θεσσαλονίκη και στο Ηράκλειο, όπου σπούδασε αντίστοιχα Ψυχολογία και Κοινωνική Εργασία. Στην Αθήνα εκπαιδεύτηκε στην οικογενειακή θεραπεία (Μονάδα Οικογενειακής Θεραπείας-ΨΝΑ) και στην βραχεία ψυχοθεραπεία. Παρακολούθησε μαθήματα υποκριτικής για 2 χρόνια στο “Θέατρο των Αλλαγών” και μονωδίας για 3 χρόνια στο “Ολυμπιακό Ωδείο” Ηρακλείου. Εργάστηκε για πάνω από μια δεκαετία στο ραδιόφωνο (Ράδιο Κρήτη, 9,84, Studio 19, ΕΡΑ Ηρακλείου, 102-ΕΡΤ 3 κ.ά.) ως παραγωγός και παρουσιάστρια ραδιοφωνικών εκπομπών, καθώς και σε γνωστά περιοδικά κι εφημερίδες ως δημοσιογράφος. Το 1993 κέρδισε το Α' Πανελλήνιο βραβείο, σε γραπτό διαγωνισμό της Deutsche Welle, με θέμα το ρατσισμό κι εκπροσώπησε τη χώρα μας στην Κολωνία. Τον επόμενο χρόνο, το 1994, πήρε Διάκριση στον Παγκρήτιο Διαγωνισμό Ποίησης. Σήμερα ζει στην Αθήνα και ταξιδεύει πάντα στις ζωές των άλλων. Τις νύχτες γράφει στίχους, που μελοποιεί συνήθως ο Παναγιώτης Λιανός. "Το ποτάμι στον καθρέφτη" είναι το τρίτο της βιβλίο και κυκλοφορεί απ' την "Άνεμος εκδοτική". Προηγήθηκαν "Η σκόνη των άστρων" (2010) και το "Βενετσιάνικο χρυσάφι" (2007) . Και τα δύο εκδόθηκαν απ' τις εκδόσεις "Μοντέρνοι Καιροί".

Σχολιάστε