Η Εξομολόγηση μου κι η μικρή Ελένη…

Εντάξει, χαίρομαι κι όταν δίνεται η Εξομολόγηση σε παιδιά γυμνασίου και λυκείου γι’ ανάλυση όπως έχω γράψει εδώ, αλλά όταν τα ίδια διαλέγουν το ποίημά μου, είν’ ακόμη καλύτερα.

Μακάρι να ήμουν εκεί λοιπόν, στη Θεσσαλονίκη όπου έμενα κάποτε, να τ’ ακούσω αυτό το κοριτσάκι, την Ελένη Βαρλάμη, απ’ το 6ο Γυμνάσιο Ευόσμου και να το γνωρίσω από κοντά… Δεν είχα ιδέα όμως για το συγκεκριμένο Φεστιβάλ κι αν ο Μάνος δε μου έστελνε το σύνδεσμο, ίσως να μην το μάθαινα και ποτέ. Παράλειψη μου, Μάνο, που δε σ’ ανέφερα τότε και στο status μου στο Facebook. Επανορθώνω τώρα (που επιτέλους βρήκα λίγο χρόνο να γράψω κάτι και για όλο αυτό), κι ας ξέρω πως ούτε καν σ’ ενδιέφερε η αναφορά. Είναι όμως το σωστό.

Γιατί άραγε διάλεξε το δικό μου ποίημα η Ελένη; Πώς το απήγγειλε; Μήπως γράφει κι εκείνη; κι άλλα τέτοια σκέφτηκα όταν το έμαθα. Κι ορισμένες απ’ τις απορίες μου, είχε την καλοσύνη να μου τις απαντήσει η μαμά της, η κυρία Δήμητρα Κυριάκου και την ευχαριστώ πολύ.

Έχω καταλάβει χρόνια τώρα και το έχω γράψει ήδη, ότι η Εξομολόγηση νίκησε το χρόνο, είναι το ποίημά μου που κυρίως ξεχωρίζει κι αναδημοσιεύεται κι όσο κι αν γράφω απευθυνόμενη στις μελλοντικές αναγνώστριες και στους μελλοντικούς αναγνώστες, χαίρομαι που στο παρόν, τώρα, ζω αυτή τη χαρά. Δεν είναι μικρό πράγμα να μιλάς στις καρδιές των νέων παιδιών.

Μπράβο της λοιπόν, της Ελένης Βαρλάμη για το βραβείο (και για το άλλο που κέρδισε, επειδή γράφει το κορίτσι, όπως είπαμε), την ευχαριστώ για τη χαρά που μου έδωσε και να ξέρει ότι με συγκίνησε βαθιά… Να ‘ναι καλά!

.

*Οι φωτογραφίες προέρχονται από εδώ, δηλαδή απ’ τον ιστότοπο του Δήμου Κορδελιού-Ευόσμου.

.

.

.

«A tour of the Louvre»: ντοκιμαντέρ στο στο Arte

Έχω προσπαθήσει κι εγώ να σας ξεναγήσω στο Λούβρο μ’ αυτήν εδώ τη σειρά των αναρτήσεων (που θα συνεχιστεί), αλλά παρακολουθώντας το συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ, έμαθα κάποια ακόμη πράγματα που δε γνώριζα, ούτε είχε τύχει να διαβάσω.

Ο σκηνοθέτης του Frédéric Wilner κάνει μια πολύ κατατοπιστική ιστορική αναδρομή και μαθαίνουμε έτσι τις διαδρομές των σπουδαίων έργων τέχνης που φιλοξενούνται στο εμβληματικό Μουσείο, φωτίζονται τα πρόσωπα που έπαιξαν ρόλο στις αρπαγές και μεταφορές των αρχαιοτήτων (φυσικά υπάρχει αναφορά και στην Αφροδίτη της Μήλου, έστω και μικρή), εξηγείται το πώς κάποιοι νέοι τότε καλλιτέχνες όπως ο Ντελακρουά εξέθεσαν εκεί τους πίνακες τους, κ.α.

Το ντοκιμαντέρ θα είναι διαθέσιμο στο κανάλι ως τις 23/8/2023 και μπορείτε να το παρακολουθήσετε με αγγλικούς υπότιτλους.